NTSB wydała Safety Alert dla kokpitowych wyświetlaczy pogodowych

NTSB

Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) wydała Safety Alert dla pilotów używających w kokpicie FIS-B (Flight Information Service-Broadcast) oraz satelitarnych systemów pogodowych, który ostrzega, iż wskaźnik „age-indicator” zobrazowania radarów NEXRAD może być mylący.

Rzeczywiste dane NEXRAD mogą być ok. 20 minut starsze od wskazań na wyświetlaczu w kokpicie. Ta różnica może stanowić potencjalnie poważne zagrożenie bezpieczeństwa dla statków powietrznych w rejonie szybko przemieszczających się i szybko rozwijających frontów atmosferycznych, powiedział przedstawiciel NTSB.

Zobrazowanie NEXRAD przedstawia warunki pogodowe pobierane z wielu witryn radarów naziemnych. NEXRAD "age-indicator" na wyświetlaczu w kokpicie wskazuje czas kiedy obraz został utworzony, a nie bieżący czas wystąpienia warunków pogodowych i jest zawsze starszy od aktualnych warunków pogodowych. Jako przykład błędnych wskazań, NTSB podaje dwa śmiertelne wypadki, w których dane NEXRAD zostały przedstawione jako zobrazowania sprzed minuty, a w rzeczywistości były od 5 do 8 minut starsze. Safety Alert przypomina także pilotom o znaczeniu szczegółowego meteorologicznego briefingu przedodlotowego.

Źródło: aero-news.net
comments powered by Disqus

Komentarze

Rzeczywiste dane o 20 minut starsze niż te na wyświetlaczu. Czyli wyświetlacz pokazuje przyszłość! Super rozwiązanie :) Ach ci amerykańscy naukowcy :)

A może warto popatrzyć właśnie pod kątem dostępności danych radarowych np. na przyczyny i badanie wypadku pod Koluszkami (2006/269)?

A oto dwa różne światy. Tam ostrzegają przed korzystaniem z danych które mogą pochodzić z obserwacji wykonanych prawie 10 minut wcześniej, a u nas imgw ogranicza dostep do danych radarowych pochodzących z radarów zakupionych z pożyczki Banku Światowego, który grzecznie spłaca budżet. Czyli my.