Gulfstream G650 bliżej certyfikatu typu FAA
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zakończyła wszystkie zaplanowane testy w powietrzu wymagane w procesie certyfikacji odrzutowca biznesowego Gulfstream G650. Ponadto, zespół testowy Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) zakończył testy lotu niezbędne do zatwierdzenia przez Agencję certyfikatu typu FAA w Europie.
18 listopada 2011 r. G650 otrzymał tymczasowy certyfikat typu amerykańskiej Agencji i obecnie jest w trakcie realizacji programu testów, które zapewnią mu jeszcze w tym roku dopuszczenie do lotów. Do lipca br., flota testowa G650 wykonała ponad 1160 lotów spędzając w powietrzu ponad 3800 godzin. Końcowe testy uwzględniają m.in. ocenę osiągów i wydajności samolotu w naturalnych warunkach oblodzenia. "Te samoloty wykonują sporo lotów i wracają z minimalnymi kwestiami do poprawy", powiedział Pres Henne, wiceprezes ds. Programs, Engineering and Test. "Dojrzałość tego programu daje nam pewność, że samolot, który dostarczymy do naszych klientów będzie zgodny z najwyższymi standardami jakości oczekiwanymi od firmy Gulfstream".
G650 ustawił już dwa rekordy prędkości lotu. Podczas pierwszego z nich przemieścił się z Burbank w Kalifornii, do Savannah w czasie zaledwie 3 godzin i 26 minut. Samolot dokonał tego lecąc z prędkościami pomiędzy Mach 0,91 i 0,92, z krótkim odcinkiem na którym osiągnął maksymalną prędkość operacyjną Mach 0,925. Jego średnia prędkość lotu wyniosła ponad 1018 km/h. Drugi rekordowy lot został wykonany na trasie z Waszyngtonu do Genewy, którą G650 pokonał w czasie 6 godzin i 55 minut (z prędkościami od 0,90 do 0.92 Macha).
Komentarze