Dobre perspektywy dla globalnej floty biznes jetów
Raport Business Jets Asset 2013 opublikowany przez International Bureau of Aviation (IBA) prognozuje, iż do 2025 r. globalna flota odrzutowców biznesowych wzrośnie w sumie do prawie 31 tys. samolotów i będzie ich liczyła o 11 tys. więcej niż obecnie. Wiele z nich będzie nowymi konstrukcjami, co oznacza, że odrzutowce biznesowe mają przed sobą solidną przyszłość.
Starszy analityk i autor raportu IBA, Jonathan McDonald, powiedział: "Obecne modele produkcyjne, które oferują bardziej wydajny potencjał inwestycyjny, to super średniej wielkości Bombardier Challenger 300 oraz Gulfstream G280, oba wykorzystujące nowoczesne silniki Honeywell. Natomiast IBA zaleca ostrożność w kwestii nabywania samolotu Hawker 4000, którego właściciele mogą napotykać problemy związane z obsługą tych maszyn, głównie ze względu na upadłość spółki Hawker Beechcraft".
W okresie 2005 - 2010 sektor bardzo lekkich odrzutowców (VLJ) znacząco się rozwijał, czego potwierdzeniem było wprowadzenie do użytku produktów takich jak Eclipse EA500, Embraer Phenom 100 i Cessna Citation Mustang. Pomimo, iż samoloty te pojawiły się podczas kryzysu gospodarczego, to ekspert IBA przewiduje, że w tym sektorze do 2025 r. również będzie miał miejsce spektakularny wzrost.
"Regularnie widujemy B737 lub A320, jako popularne i solidne konstrukcje latające w wersjach biznesowych, które jednak obok maszyn dalekiego zasięgu Bombardiera i Gulfstreama są szczytem możliwości przemysłu", powiedział dr Stuart Hatcher, szef wyceny i ryzyka w IBA. "Te dalekiego zasięgu, międzykontynentalne samoloty będą w ciągłym użytku, jako, że do końca tej dekady rynek będzie stale się rozwijał. W tych latach jednak możemy się spodziewać także rozwoju biznesowych wersji odrzutowców pasażerskich A320NEO i B737MAX".
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.ibagroup.com
(mz)
Komentarze