Przejdź do treści
Źródło artykułu

Dobre perspektywy dla globalnej floty biznes jetów

Raport Business Jets Asset 2013 opublikowany przez International Bureau of Aviation (IBA) prognozuje, iż do 2025 r. globalna flota odrzutowców biznesowych wzrośnie w sumie do prawie 31 tys. samolotów i będzie ich liczyła o 11 tys. więcej niż obecnie. Wiele z nich będzie nowymi konstrukcjami, co oznacza, że odrzutowce biznesowe mają przed sobą solidną przyszłość.

Starszy analityk i autor raportu IBA, Jonathan McDonald, powiedział: "Obecne modele produkcyjne, które oferują bardziej wydajny potencjał inwestycyjny, to super średniej wielkości Bombardier Challenger 300 oraz Gulfstream G280, oba wykorzystujące nowoczesne silniki Honeywell. Natomiast IBA zaleca ostrożność w kwestii nabywania samolotu Hawker 4000, którego właściciele mogą napotykać problemy związane z obsługą tych maszyn, głównie ze względu na upadłość spółki Hawker Beechcraft".

W okresie 2005 - 2010 sektor bardzo lekkich odrzutowców (VLJ) znacząco się rozwijał, czego potwierdzeniem było wprowadzenie do użytku produktów takich jak Eclipse EA500, Embraer Phenom 100 i Cessna Citation Mustang. Pomimo, iż samoloty te pojawiły się podczas kryzysu gospodarczego, to ekspert IBA przewiduje, że w tym sektorze do 2025 r. również będzie miał miejsce spektakularny wzrost.

"Regularnie widujemy B737 lub A320, jako popularne i solidne konstrukcje latające w wersjach biznesowych, które jednak obok maszyn dalekiego zasięgu Bombardiera i Gulfstreama są szczytem możliwości przemysłu", powiedział dr Stuart Hatcher, szef wyceny i ryzyka w IBA. "Te dalekiego zasięgu, międzykontynentalne samoloty będą w ciągłym użytku, jako, że do końca tej dekady rynek będzie stale się rozwijał. W tych latach jednak możemy się spodziewać także rozwoju biznesowych wersji odrzutowców pasażerskich A320NEO i B737MAX".

Więcej informacji dostępnych jest  na stronie: www.ibagroup.com

(mz)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony