Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cessna wprowadza model 172 z silnikiem diesla

Na konferencji prasowej podczas pokazów lotniczych AirVenture 2014, które obecnie trwają w Oshkosh, koncern Cessna zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży modelu Skyhawk 172 z fabrycznie montowanym silnikiem diesla. Turbo Skyhawk JT zostanie wyposażony w jednostkę Continental CD-155, która jest zmodernizowaną wersją silnika Thielert Centurion. Firmę tę Continental wykupił rok temu. Samolot w nowej opcji będzie kosztował ponad 420 tys. dolarów, z czego koszt nowego silnika to ok. 60 tys. dolarów.

Silnik będzie oferowany w ramach istniejącego uzupełniającego certyfikatu typu (STC), co sprawia, że jego zastosowanie będzie stosunkowo proste. Cessna planuje rozpocząć dostawy samolotu w nowej wersji w 2015 r. Dzięki zastosowaniu nowej jednostki, osiągi konstrukcji zostaną poprawione o kilka węzłów (maksymalna prędkość wyniesie 131 węzłów), a spalanie paliwa zredukowane o 3 litry na godzinę lotu. "Ostatnie postępy i rosnąca dojrzałość w technologii silników wysokoprężnych na rynku lotniczym daje nam środki, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na nie klientów na całym świecie," powiedział Joe Hepburn, wiceprezes do samolotów tłokowych. Tymczasem firma twierdzi, że wkrótce certyfikat uzyska również napędzany silnikiem Diesla model 182.

Turbo Skylane JT-został zaprezentowany w zeszłym roku podczas AirVenture, jednak dalsze jego loty testowe nie obyły się bez problemów. Podczas jednego z nich samolot był zmuszony do lądowania w terenie przygodnym. W tym roku Skylane JT przyleciał na AirVenture i w związku z tym Cessna planuje agresywną kampanię marketingową. "Sześć demonstracyjnych egzemplarzy Turbo Skylane JT zostanie wkrótce wysłanych w celach promocyjnych na tournée po całym świecie. Planujemy, iż dostawy wersji 182 z silnikiem diesla rozpoczną się tuż po uzyskaniu certyfikatu".

Więcej informacji dostępnychjest na stronie www.cessna.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony