Cessna: Postępy programu Corvalis TTX
27 marca, koncern Cessna ogłosił, iż najnowszy model Corvalis TTX jest najszybszym certyfikowanym samolotem tłokowym znajdującym się obecnie w produkcji. "Program TTX poczynił zdecydowane postępy przechodząc poprzez różne fazy testów i certyfikacji”, powiedział Terry Shriner, odpowiedzialny za jego rozwój. "Znakomity zespół inżynierów i wykwalifikowanych pracowników produkcyjnych ciężko pracował nad tą konstrukcją, dążąc do tego, żeby zobaczyć ją w powietrzu”, dodał. Pracownicy linii produkcyjnych już rozpoczęli prace montażowe w pełni kompozytowych kadłubów, jak również skrzydeł i wyposażenia wnętrza.
TTX ma zastąpić model Corvalis TT, nad którym, jak informuje producent, posiada przewagę posiadając wiele nowych opcji, w tym możliwość lotu w znanych warunkach oblodzenia (FIKI), co znacznie rozszerza zakres jego operowania. System FIKI może zapewnić do 2,5 godziny ochrony przed oblodzeniem bez wpływu na osiągi samolotu, pozwalając realizować zgodnie z założeniami biznesowe i turystyczne plany, nawet, jeśli na trasie lotu pojawią się niekorzystne warunki pogodowe.
Dodatkowo, model TTX został wyposażony w zaktualizowany pakiet awioniki, który zawiera intuicyjne ekrany dotykowe GTC, jako część pakietu awioniki Cessna Intrinzic opartego na G2000 firmy Garmin. Dostępne sa również nowe wzory malowania oraz opcje wyposażenia wnętrza. TTX może pomieścić cztery osoby i wznieść się na FL250. Napęd samolotu zapewnia silnik TSIO-550-C firmy Continental Motors o mocy 310 KM, który umożliwia wykonanie lotu z prędkością przelotową 435 km/h. Pojemność zbiorników paliwa to 386 litrów. Shriner ogłosił, iż pierwsze dostawy samolotu będą realizowane pod koniec 2012 roku.
Komentarze