Przejdź do treści
Źródło artykułu

Zakończenie służby w powietrzu samolotu Su-22 M4

W dniu 12.02.2015 r. podczas lotów w 21. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Świdwinie samolot Su-22 M4 nr boczny 27411 odbył ostatni lot w ramach posiadanego resursu technicznego. Lot po trasie wg przepisów z treningowymi podejściami do lądowania wykonał ppor. pil. Fabian Kolbusz. Ostatnim technikiem statku powietrznego był sierż. Arkadiusz Mamak.

Samolot wyprodukowany został 01.04.1985 r., a pierwszy lot w kraju odbył 12.07.1985 r.  W sumie odrzutowiec bezpiecznie wylatał 1968 godz. i 25 min. wykonując 2460 lądowań.

Podobny przebieg miał ostatni lot Su-22 M4 o nr. bocznym 8920 w dniu 06.03.2015 r., który pilotował ppor. pil. Cezary Dziki, a do lotu przygotował st. kpr. Daniel Pawłoś.

Ten samolot wyprodukowano 30.09.1985 r., a służbę w polskim lotnictwie wojskowym rozpoczął lotem z dnia 18.03.1986 r.  Nalot 1629 godz. 15 min przy 2058 lądowaniach.

8102 to Su-22 wyprodukowany w 01.06.1985 r., a wprowadzony na uzbrojenie Wojsk Lotniczych 29.10.1985r. kiedy to kpt. pil. Mirosław Gołębiewski wykonał nim pierwszy lot. Technikiem samolotu w tym czasie był mł. chor. Jan Fikus. W dniu 11.03.2015 r. pilotowany przez kpt. pil. Przemysława Lipińskiego wykonał swój ostatni lot.  Technik samolotu to  sierż. Arkadiusz Mamak. Samolot spędził w powietrzu 1556 godz. 41 minut i wykonał 1941 lądowań.

Wymienione statki powietrzne nie kończą jeszcze służby w polskim lotnictwie wojskowym. Pozostaną na wyposażeniu bazy, zostaną zakonserwowane  i będą oczekiwały na decyzje dotyczące ich przyszłości.

Galeria zdjęć

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony