Przejdź do treści
17 Akcja Serce, fot. DGRSZ

17 Akcja Serce 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego

Już 17. raz w tym roku załoga 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego wspólnie z cywilnym personelem medycznym wykonała lot w ramach „Akcji Serce”. Zadanie zrealizowali lotnicy z 8. Bazy Lotnictwa Transportowego z Krakowa.

Zadanie lotnicze realizowane przez załogę krakowskiej bazy rozpoczęło się  31 lipca br. o godzinie 05:07, a zakończyło o 10:33. Samolot M-28 Bryza odbył lot po trasie Kraków - Warszawa – Poznań Krzesiny - Kraków. Załoga przetransportowała zespół transplantacyjny wraz ze specjalistycznym wyposażeniem niezbędnym do wykonania przeszczepu.

Akcja rozpoczęła się po południu 30 lipca br., kiedy po potwierdzeniu możliwości wykonania lotu, lekarze i wojskowe służby dyżurne rozpoczęły proces planowania i przygotowania operacji, która zawierała m.in. ustalenia dotyczące godziny, trasy czy pogody. Po przygotowaniu samolotu przez personel Grupy Obsługi Technicznej, samolot M-28 Bryza wystartował z krakowskiej 8. Bazy Lotnictwa Transportowego, aby po ponad 5 godzinach szczęśliwie powrócić na macierzyste lotnisko.
Lotnicy wykonujący loty o statusie „Hospital” w ramach „Akcji Serce” podkreślają, że udział w locie o tak szczególnym charakterze przynosi im wiele satysfakcji i dumy.

Loty wykonywane w ramach „Akcji Serce” to szczególny typ lotów, dzięki którym możliwe jest ratowanie ludzkiego życia. Zdecydowaną większość z nich realizują załogi 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego, a szczególnie lotnicy 8. Bazy Lotnictwa Transportowego z krakowskich Balic.

Dzisiejsza „Akcja Serce” to w tym roku już szesnasty lot z Karkowa wykonany w celu ratowania ludzkiego życia. Jeden raz „Akcję Serce” realizowała załoga z 33. Powidzkiej Bazy Lotnictwa Transportowego. Tym samym, przez pierwsze siedem miesięcy 2019 roku lotnicy z 3. Skrzydła Lotnictwa Transportowego siedemnaście razy przyczynili się do ratowania ludzkiego życia.

Na potrzeby „Akcji Serce” w 3. Skrzydle Lotnictwa Transportowego w gotowości utrzymywana jest załoga i samolot do wykonania lotu ratującego życie.

Tekst: kpt. Martyna Fedro-Samojedny
Zdjęcia : st. chor. sztab. Wojciech Hrabia

FacebookTwitterWykop

Nasze strony