Przejdź do treści
A320 należący do VivaColombia, fot. Transportare MX
Źródło artykułu

Po dwóch przekierowaniach A320 VivaColombia wylądował z pozostałością 210 kg paliwa w zbiornikach

17 października 2022 r., A320 należący do linii VivaColombia (znaki rejestracyjne HK-5378) wykonywał lot z Cali do Riohacha (Kolumbia). Samolot podchodził do lądowania w Riohacha, gdy ze względu na burzę nad lotniskiem załoga przerwała podejście na około FL180 i rozpoczęła 30 min holding. Następnie wzniosła się na FL370 i kierowała się do Medellin, gdzie będąc na FL150 ze względu na kolejną burzę ponownie musiała przerwać podejście.

Następnie samolot wzniósł się na FL210, a piloci zgłosili emergency i skierowali się do Monteira (Kolumbia), gdzie samolot ostatecznie wylądował na pasie 32 około 2h15min po przerwaniu podejścia do Riohacha i około 3h20min po wylocie z Cali.

Po lądowaniu, w lewym zbiorniku A320 pozostało ok 100 kg paliwa, a w prawym ok 110 kg. Linia lotnicza poinformowała, że samolot musiał przerwać podejście do Riohacha z powodu złej pogody i skierował się do Medellin (Rio Negro). Gdy statek powietrzny zbliżał się do Medellin, warunki meteorologiczne również uniemożliwiły lądowanie. Ostatecznie lot został przekierowany do Monteiry, gdzie bezpiecznie wylądował.

Przed startem w zbiornikach znajdowało się paliwo na 180 minut lotu przy 80 min długości odcinka, który załoga miała wykonać tego dnia.

Wyświetlacz komputera pokładowego A320 VivaColombia, fot. avherald

Wyświetlacz komputera pokładowego A320 VivaColombia, fot. avherald

Metar Riohacha:

SKRH 172000Z 04006KT 9999 FEW015 SCT200 30/25 Q1007 RMK A2975=
SKRH 171900Z 06006KT 9999 FEW015CB SCT080 27/25 Q1007 REDZ RMK CB/NE A2975=
SKRH 171800Z 09012KT 3000 TSRA SCT012CB OVC020 24/24 Q1009 RMK CB/E A2981=
SKRH 171700Z 11010KT 1000 TSRA BKN012CB 27/25 Q1009 RMK A2982=

SKRH 171600Z 03008KT 320V050 9999 SCT015TCU 30/25 Q1010 RMK VCSH/N A2983=
SKRH 171500Z 11006KT 9999 BKN015 30/25 Q1011 RMK A2986=
SKRH 171400Z 12008KT 9999 BKN015 30/25 Q1011 RMK A2986=

Metar Medellin:

SKRG 172000Z 34005KT 9999 VCSH FEW010 SCT017CB BKN090 15/14 Q1022 RETSRA TEMPO FM2030 DZ SCT015CB RMK CB/SE/SW VCSH/SE A3020=
SKRG 171900Z 32010KT 4000 -TSRA BKN015CB BKN070 13/12 Q1023 RETSRAGS BECMG FM1915 DZ 9999 NSW SCT015CB RMK A3021=
SKRG 171836Z 22012G24KT 190V260 2000 +TSRAGS BKN012CB BKN070 13/12 Q1023 BECMG FM1900 5000 RA SCT015CB=
SKRG 171830Z 22012G24KT 190V260 2000 +TSGSRA BKN012CB BKN070 13/12 Q1023 BECMG FM1900 5000 RA SCT015CB=
SKRG 171814Z 23011G22KT 200V270 9999 3000S -TSRA SCT015CB BKN080 17/15 Q1023 BECMG FM1900 DZ SCT015CB RMK CB/S/W A3021=
SKRG 171800Z 36006KT 9999 VCSH SCT017TCU SCT023 20/13 Q1023 NOSIG RMK TCU/S/N VCSH/S A3022=

SKRG 171700Z 16010KT 9999 VCSH SCT018TCU SCT090 21/12 Q1024 TEMPO FM1830 DZ SCT015CB RMK TCU VCSH/SE/NW A3025=
SKRG 171600Z 07007KT 9999 SCT020TCU SCT100 21/10 Q1025 NOSIG RMK TCU/NE/SW A3028=
SKRG 171500Z VRB05KT 9999 FEW020 SCT200 21/10 Q1026 NOSIG RMK A3031=
SKRG 171420Z 22003KT 9999 FEW015 SCT200 20/12 Q1026 NOSIG RMK A3031=
SKRG 171400Z 18005KT 9999 FEW015 SCT200 18/12 Q1026 NOSIG RMK A3031=

Metar Monteria:

SKMR 172000Z 31010KT 9999 FEW022 BKN120 29/24 Q1007 RMK A2975=
SKMR 171900Z 30007KT 9999 SCT022 BKN120 31/25 Q1007 RMK A2976=
SKMR 171800Z 23004KT 190V260 9999 BKN022 31/24 Q1009 RMK A2980=
SKMR 171700Z 25003KT 190V300 9999 BKN020 31/24 Q1010 RMK A2983=
SKMR 171600Z VRB03KT 9999 SCT018 SCT200 32/24 Q1010 RMK A2985=
SKMR 171500Z 22005KT 180V260 9999 FEW015 BKN200 31/24 Q1011 RMK A2987=
SKMR 171400Z 22003KT 160V270 9999 FEW012 BKN200 29/25 Q1011 RMK A2988=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony