Przejdź do treści
Wizualizacja incydentu w Austin, fot. flightradar24
Źródło artykułu

B763 Fedex i B737 Southwest bliskie kolizji na lotnisku w Austin

4 lutego 2023 r., B763 linii Fedex Express (znaki rejestracyjne N297FE), wykonywał lot FX-1432 z Memphis w stanie Tennessee do Austin w Teksasie. Samolot znajdował się na końcowym etapie podejścia CATIII ILS do pasa startowego 18L i otrzymał zezwolenie na lądowanie, gdy w tym czasie  na pasie do odlotu szykował się B737 Soutwest Airlines (znaki rejestracyjne N7827A), który miał wykonać lot WN-708 z Austin do Cancun (Meksyk).

Około 4 minuty po tym, jak B767 otrzymał zezwolenie na lądowanie B737 zgłosił oczekiwanie na pasie do odlotu, a po chwili otrzymał zezwolenie na start. Wieża poinformowała załogę, na podejściu 3 MN od progu pasa znajduje się B763. 30 sekund później kontroler zapytał, czy rozpoczęli rozbieg, co jeden z pilotów potwierdził.

Jednak załoga samolotu Fedex zainicjowała natychmiastowe odejście na drugi krąg z wysokości około 150 stóp AGL około 1000 stóp przed progiem pasa startowego i wzniosła się na 3000 stóp MSL, a następnie skręciła w lewo i ustawiła się do kolejnego podejścia, po którym wylądowała na pasie startowym 18L bez dalszych incydentów około 11 minut później. Z kolei załoga B737 została poinstruowana, aby po starcie skręcili w prawo, jak tylko będzie to możliwe.

Według informacji z flightradar24, B767 przeleciał nad B737 na wysokości zaledwie 75 stóp. W momencie zdarzenia na lotnisku panowała niska widzialność.

Przyczyny zdarzenia wyjaśnia Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) oraz Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA).

Metary:
KAUS 041453Z 15003KT 1/8SM R36R/0800FT FG VV002 04/04 A3041 RMK AO2 SLP304 T00390039 58004=
KAUS 041353Z 00000KT 1/8SM R36R/0800V1000FT FG VV002 01/01 A3044 RMK AO2 SLP314 T00060006=
KAUS 041341Z 00000KT 1/8SM R36R/1000V1200FT FG VV002 01/01 A3043 RMK AO2 T00060006=
KAUS 041323Z 00000KT 1/8SM R36R/1000FT FZFG VV002 00/00 A3043 RMK AO2 T00000000=
KAUS 041253Z 00000KT 1/8SM R36R/1800V2400FT FZFG VV002 M01/M01 A3043 RMK AO2 SLP309 T10061006=
KAUS 041247Z 00000KT 1/8SM R36R/1800V2400FT FZFG VV002 M01/M01 A3043 RMK AO2=
KAUS 041218Z 00000KT 1/4SM R36R/1800V2400FT FZFG VV002 M01/M01 A3043 RMK AO2 T10061006=

KAUS 041200Z 00000KT 1/4SM R36R/1800V2400FT FZFG SCT002 M01/M01 A3042 RMK AO2 T10061006=
KAUS 041153Z 00000KT 1/4SM R36R/1800V2400FT FG SCT002 02/M01 A3043 RMK AO2 SLP309 T00171011 10028 21022 56011=
KAUS 041133Z 00000KT 1/4SM R36R/1800V2400FT FG SCT002 02/M01 A3043 RMK AO2 T00171006=
KAUS 041053Z 00000KT 1/2SM R36R/1800V2400FT FG SCT002 02/M01 A3043 RMK AO2 SLP308 T00221006=
KAUS 041008Z 00000KT 3/4SM R36R/1800V2400FT BR SCT002 02/M01 A3044 RMK AO2 T00221006=
KAUS 040953Z 00000KT 3/4SM R36R/1200V1800FT BR SCT002 02/M01 A3044 RMK AO2 SLP314 T00221006=

Analiza incydentu w Austin

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony