Przejdź do treści
Kadłub B767 United Airlines po twardym lądowaniu,
Źródło artykułu

B767 United Airlines wycofany z eksploatacji po twardym lądowaniu

Najstarszy B767 (znaki rejestracyjne N641UA) należący do United Airlines został wycofany z użytku po tym, jak poszycie kadłuba wygięło się i rozerwało podczas twardego lądowania, do którego doszło 29 lipca 2023 r. w Houston w Teksasie.

Samolot wykonał lot UA-702 z Newark ze 193 pasażerami i 11 członkami załogi na pokładzie. Nikt nie został ranny jednak szkody materialne są znaczne. Okoliczności zdarzenia nie zostały ujawnione, ale po niefortunnym lądowaniu załoga standardowo zakołowała na stanowisko postojowe, gdzie uszkodzenia wykrył personel naziemny i samolot został uziemiony.

Zgodnie z rejestrami internetowymi, egzemplarz ten latał dla United od 1991 r. i był jednym z 37 767-300ER znajdujących się na wyposażeniu przewoźnika. Konstrukcje tego typu miały być użytkowane do 2030 r., kiedy planowano je wraz z pierwszymi generacjami B772 zastąpić przez B787, których United zamówił 100 sztuk.

Metary:
KIAH 291753Z 17005KT 10SM SCT050 SCT250 34/21 A3010 RMK AO2 SLP193 T03390211 10339 20239 58011=
KIAH 291653Z 00000KT 10SM SCT045 SCT250 33/22 A3012 RMK AO2 SLP198 T03280222=
KIAH 291553Z 15003KT 10SM SCT035 BKN250 31/22 A3013 RMK AO2 SLP203 T03110217=
KIAH 291453Z 22005KT 10SM SCT025 BKN250 30/23 A3014 RMK AO2 SLP204 T03000233 51012 $=

KIAH 291353Z 00000KT 10SM SCT020 SCT250 29/24 A3013 RMK AO2 SLP201 T02940244 $=
KIAH 291253Z 00000KT 10SM FEW020 SCT250 27/24 A3012 RMK AO2 SLP196 T02720244 $=
KIAH 291153Z 00000KT 10SM FEW020 SCT250 24/23 A3010 RMK AO2 SLP192 T02390233 10272 20239 53012 $=
KIAH 291053Z 00000KT 10SM FEW023 SCT250 24/23 A3008 RMK AO2 SLP186 T02440233 $=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony