Przejdź do treści
Unitedsky/EASA
Źródło artykułu

PART-FCL – załącznik III - licencje wydawane przez kraje trzecie

Załącznik III do Rozporządzenia nr 1178/2011 dotyczy warunków uznawania licencji wydawanych przez kraje trzecie lub w ich imieniu.

ROZPORZĄDZENIA KOMISJI (UE) NR 1178/2011
z dnia 3 listopada 2011 r.
ustanawiające wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
ZAŁĄCZNIK III
WARUNKI UZNAWANIA LICENCJI WYDANYCH PRZEZ KRAJE TRZECIE LUB W ICH IMIENIU


A. UZNAWANIE LICENCJI

Przepisy ogólne
1. Licencja pilota wydana przez kraj trzeci zgodnie z wymaganiami załącznika 1 do konwencji chicagowskiej może zostać uznana przez właściwy organ państwa członkowskiego.

W tym celu pilot wnioskuje do właściwego organu państwa członkowskiego, w którym mieszka lub ma siedzibę, a jeżeli nie mieszka na terytorium państwa członkowskiego, do właściwego organu państwa członkowskiego, w którym znajduje się główne miejsce prowadzenia działalności operatora, dla którego dany pilot lata lub zamierza latać.

2. Licencja zostaje uznana na okres nie dłuższy niż 1 rok, przy czym zależy to od ważności licencji podstawowej.

Okres ten może zostać przedłużony tylko jeden raz przez właściwy organ, który wydał decyzję o uznaniu, w przypadku gdy w okresie uznania dany pilot złożył wniosek o wydanie licencji zgodnie z częścią FCL lub przechodzi szkolenie w celu wydania takiej licencji. Przedłużenie, o którym mowa, obejmuje czas konieczny do wydania licencji zgodnie z częścią FCL.

Posiadacz licencji uznanej przez państwo członkowskie korzysta z przysługujących mu uprawnień zgodnie z wymaganiami części FCL.

3. Licencje pilota w zarobkowym transporcie lotniczym oraz innej działalności komercyjnej
Posiadacz licencji pilota wykorzystywanej w zarobkowym transporcie lotniczym i innej działalności komercyjnej musi spełnić następujące wymagania:

a) zaliczyć egzamin praktyczny spełniający wymagania części FCL dotyczące przedłużenia ważności uprawnień na klasę lub typ odpowiednich dla uprawnień wynikających z posiadanej licencji;

b) wykazać się znajomością odpowiednich zagadnień z części OPS i części FCL;

c) wykazać się znajomością języka angielskiego zgodnie z FCL.055;

d) posiadać ważne świadectwo lekarskie klasy 1, wydane zgodnie częścią medyczną;

e) w przypadku samolotów, spełnić wymagania dotyczące doświadczenia określone w poniższej tabeli:

(...)

Grzegorz Skomorowski

Czytaj całość artykułu na stronie Unitedsky


Czytaj również pozostałe artykuły z zakresu PART-FCL

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony