Przejdź do treści
Szybowcowe częstotliwości przelotowe w FIR WARSZAWA

Szybowcowe częstotliwości przelotowe w FIR WARSZAWA

W ramach VFR ENR 2.6-0 Polska Agencja Żeglugi Powietrznej informuje o wprowadzeniu szybowcowych częstotliwości przelotowych w FIR WARSZAWA. Zmiany będą obowiązywały od 21 kwietnia 2022 r.

W FIR Warszawa ustanowiono 8 sektorów AIRCOM - udostępnione zostały częstotliwości łączności powietrze-powietrze z przeznaczeniem dla przelotów szybowcowych. Do poszczególnych sektorów zostały przypisane następujące kanały częstotliwości z separacją międzykanałową 8,33 kHz:

  • AIRCOM A – 122,165 MHz;
  • AIRCOM B – 119,615 MHz;
  • AIRCOM C – 123,815 MHz;
  • AIRCOM D – 125,115 MHz;
  • AIRCOM E – 127,565 MHz;
  • AIRCOM F – 124,690 MHz;
  • AIRCOM G – 132,485 MHz;
  • AIRCOM H – 127,910 MHz.

Używanie danej częstotliwości przelotowej możliwe jest wyłącznie w przypisanych jej granicach poziomych i pionowych.

Częstotliwości AIRCOM A, B, C, D, E, F dostępne są w zakresie wysokości GND-FL95. Częstotliwości AIRCOM G, H dostępne są w zakresie wysokości GND-FL250, przy czym użytkowanie przypisanych im częstotliwości przelotowych powyżej FL95 możliwe jest wyłącznie w przypadku aktywowania w ich rejonie szybowcowych stref na loty falowe i maksymalnie do górnej granicy aktywnej stref.


SEKTORY AIRCOM

AIRCOM A

53°56'00"N 014°13'00"E 53°56'00"N 014°13'00"E

Dalej na północ, wschód, północny i południowy wschód wzdłuż granicy FIR Warszawa do punktu rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Olsztyn. Dalej na południe wzdłuż rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Olsztyn do Włocławka – punkt rozgraniczenie sektorów FIS Gdańsk, FIS Olsztyn, FIS Poznań, FIS Warszawa.

Dalej na zachód i północny zachód wzdłuż rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Poznań do punktu przecięcia z południową granicą TMA Bydgoszcz. Dalej na zachód do punktu 52°56'00"N 016°45'00"E (na południe od Piły).

Dalej na zachód do punktu styku linii rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Poznań z FIR Warszawa w rejonie Kostrzyna nad Odrą. Dalej na północ wzdłuż granicy FIR Warszawa do punktu początkowego 53°56'00"N 014°13'00"E.


AIRCOM B

Punkt rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Olsztyn na północnej granicy FIR Warszawa (na północ od Braniewa). Dalej na wschód wzdłuż północnej i wschodniej granicy FIR Warszawa do punktu rozgraniczenia sektorów FIS Olsztyn i Warszawa na granicy polsko-białoruskiej.

Dalej na zachód wzdłuż rozgraniczenia sektora FIS Warszawa i FIS Olsztyn do Włocławka – punkt rozgraniczenie sektorów FIS Gdańsk, FIS Olsztyn, FIS Poznań, FIS Warszawa. Dalej na północ wzdłuż rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Olsztyn do punktu początkowego - rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Olsztyn na północnej granicy FIR Warszawa (na północ od Braniewa).


AIRCOM C

Od punktu styku linii rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Pozna ń z FIR Warszawa w rejonie Kostrzyna nad Odr ą na wschód do punktu 52°56'00"N 016°45'00"E (na południe od Piły).

Dalej na południe do punktu przecięcia z TMA Poznań South 50°49'00"N 016°41'30"E (na południe od Wrocławia). Dalej na północny-zachód do Pieńska na zachodniej granicy FIR Warszawa. Dalej na północ wzdłuż granicy FIR Warszawa do punktu początkowego - styku linii rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Poznań z FIR Warszawa w rejonie Kostrzyna nad Odrą.


AIRCOM D

Od punktu 52°56'00"N 016°45'00"E (na południe od Piły). Dalej na wschód wzdłuż linii rozgraniczenia sektora FIS Gdańsk i FIS Poznań do Włocławka – punkt rozgraniczenie sektorów FIS Gdańsk, FIS Olsztyn, FIS Poznań, FIS Warszawa. Dalej na południe do punktu 50°19'11"N 018°32'14"E (na zachód od Gliwic). Dalej na północny-zachód do punktu przecięcia z TMA Poznań South 50°49'00"N 016°41'30"E (na południe od Wrocławia).

Szybowcowe częstotliwości przelotowe w FIR WARSZAWA

AIRCOM E

Od punktu rozgraniczenia sektorów FIS Gdańsk, FIS Olsztyn, FIS Poznań, FIS Warszawa na wschód wzdłuż rozgraniczenia sektora FIS Warszawa i FIS Olsztyn do punktu VFR EPWA GOLF 51°59'27"N 021°14'05"E (most drogowy nad Wisłą na wschód od Góry Kalwarii).

Dalej na południe do punktu przecięcia z południową granicą TMA Rzeszów 49°50'30"N 021°20'00"E. Dalej na zachód do punktu 49°55'00"N 018°33'00"E (punkt na zachodnim narożniku południowej granicy FIR Warszawa, na południe od Jastrzębia-Zdrój). Dalej na północ do punktu 50°19'11"N 018°32'14"E (na zachód od Gliwic). Dalej na północ do punktu początkowego - rozgraniczenia sektorów FIS Gdańsk, FIS Olsztyn, FIS Poznań, FIS Warszawa.


AIRCOM F

Od punktu VFR EPWA GOLF 51°59'27"N 021°14'05"E (most drogowy nad Wisłą na wschód od Góry Kalwarii) dalej na wschód wzdłuż linii rozgraniczenia sektorów FIS Olsztyn i FIS Warszawa do wschodniej granicy FIR Warszawa (na wschód od Terespola).

Dalej na południe wzdłuż wschodniej granicy FIR Warszawa do drogowego przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Dalej na zachód do punktu na południowej granicy TMA Rzeszów 49°50'30"N 021°20'00"E. Dalej na północ do punktu VFR EPWA GOLF 51°59'27"N 021°14'05"E (most drogowy nad Wisłą na wschód od Góry Kalwarii).


AIRCOM G

Od Pieńska na zachodniej granicy FIR Warszawa na południowy-wschód do punktu przecięcia z TMA Poznań South 50°49'00"N 016°41'30"E (na południe od Wrocławia). Dalej na południowy-wschód do punktu 50°19'11"N 018°32'14"E (na zachód od Gliwic).

Dalej na południe do punktu 49°55'00"N 018°33'00"E (punkt na zachodnim narożniku południowej granicy FIR Warszawa, na południe od Jastrzębia-Zdrój). Dalej na zachód wzdłuż granicy południowej i zachodniej FIR Warszawa do Pieńska na zachodniej granicy FIR Warszawa.


AIRCOM H

Od punktu 49°55'00"N 018°33'00"E (punkt na zachodnim narożniku południowej granicy FIR Warszawa, na południe od Jastrzębia-Zdrój) na wschód do punktu na południowej granicy TMA Rzeszów 49°50'30"N 021°20'00"E.

Dalej na wschód do punktu na wschodniej granicy FIR Warszawa - drogowego przejścia granicznego z Ukrainą w Medyce. Dalej na południe i zachód wzdłuż wschodniej i południowej granicy FIR Warszawa do punktu 49°55'00"N 018°33'00"E (punkt na zachodnim narożniku południowej granicy FIR Warszawa, na południe od Jastrzębia-Zdrój).


Pilotom korzystającym z szybowcowych częstotliwości przelotowych przypomina się o obowiązku respektowania elementów przestrzeni powietrznej – w szczególności granic stref elastycznych i granic przestrzeni kontrolowanej (m.in. CTR, TMA, TSA).

Na szybowcowych częstotliwościach przelotowych nie są zapewniane żadne służby ruchu lotniczego – w szczególności nie jest zapewniana służba informacji powietrznej i służba alarmowa.


Uwaga:

W strefach obowiązkowej łączności radiowej (RMZ) obowiązuje łączność radiowa z FIS na częstotliwości właściwego sektora FIS.


Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!

FacebookTwitterWykop

Nasze strony