SprintAir uruchamia program szkoleń do licencji turystycznej

SAAB 340 w malowaniu SprintAir Aviation School

*REKLAMA* SprintAir Aviation School, czyli szkoła lotnicza będąca częścią grupy SprintAir, rozpoczyna program szkoleń do uzyskania licencji pilota turystycznego. Pierwszy kurs startuje w marcu tego roku. Otwarcie certyfikowanego ośrodka szkolenia lotniczego FTO to nowy kierunek w działalności Grupy SprintAir, koncentrującej się dotychczas głównie na czarterowych lotach cargo.

W Grupie SprintAir funkcjonują dwa niezależne ośrodki szkolenia pilotów. Istniejący od marca 2008 r. ośrodek TRTO (Type Rating Training Organization) prowadzi kursy na typ samolotu SAAB 340, skierowane do pilotów posiadających już licencję lotniczą. W ten sposób firma szkoli personel latający przede wszystkim na potrzeby własnej floty. Nowo uruchomiony ośrodek FTO (Flight Training Organization) to propozycja dla kandydatów na pilotów chcących szkolić się od podstaw do uzyskania licencji turystycznej.

Dostrzegamy duże zapotrzebowanie na tego typu usługę. W czasach gdy samolot można nabyć w cenie samochodu średniej klasy, latanie staje się coraz bardziej popularnym hobby. Wzbogacając ofertę naszej firmy, pragniemy wyjść naprzeciw osobom marzącym o zdobyciu uprawnień do pilotowania samolotów, tłumaczy Prezes firmy SprintAir Anna Baltaziuk.

Dane Urzędu Lotnictwa Cywilnego sugerują, że światowy kryzys ekonomiczny nie osłabił entuzjazmu miłośników lotnictwa. W ostatnich latach zainteresowanie samodzielnym lataniem wyraźnie rośnie. W roku 2007 ULC wydał 330 nowych licencji PPL(A) (Private Pilot Licence (Airplane)). W 2008 uprawnienia otrzymało 451 pilotów turystycznych, natomiast w roku ubiegłym, prawo samodzielnego pilotowania samolotów jednosilnikowych w celach niekomercyjnych uzyskało 550 entuzjastów latania. Ze statystyk Urzędu wynika dodatkowo, że w ciągu ostatnich pięciu lat liczba posiadaczy ważnej licencji PPL wzrosła niemal dwukrotnie (z 1167 w 2005 do 2151 w 2009). Dane pochodzą z Rejestru Personelu Lotniczego prowadzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Oferta szkoleniowa SprintAir Aviation School skierowana jest zarówno do klientów biznesowych, jak i młodych entuzjastów lotnictwa, w tym studentów, dla których firma przygotowała elastyczny system opłat za szkolenie oraz szereg bonusów i ulg. Szkolenie, prowadzone według programu zatwierdzonego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, składać się będzie z części teoretycznej, realizowanej w ramach 10 bloków tematycznych, zawierających zagadnienia takie jak: meteorologia, konstrukcja płatowca, łączność czy nawigacja (łącznie156 godzin zajęć) oraz z części praktycznej, podczas której do dyspozycji kursantów będzie samolot Diamond DA-20 C1 Katana. W ramach 45-godzinnego bloku praktycznego kandydat na pilota szkolony będzie zarówno pod okiem instruktora, jak i odbywać będzie samodzielne loty. Po zakończeniu szkolenia i zdaniu wewnętrznego egzaminu uczestnik kursu otrzyma zaświadczenie uprawniające do ubiegania się o wydanie mu licencji pilota turystycznego na samolotach jednosilnikowych.

Źródło: SprintAir
comments powered by Disqus