Przejdź do treści
Skrzydlata Polska 02/2022
Źródło artykułu

Skrzydlata Polska 02/2022 już w sprzedaży

Lutowa Skrzydlata Polska już w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.

W numerze polecamy:

Pękająca reputacja?
Dokładnie dekadę temu (w SP 02/2012) opisaliśmy problemy Airbusa związane z jakością wytwarzania struktury skrzydeł największych samolotów komunikacyjnych świata – A380 Od kilku miesięcy branża lotnicza obserwuje z rosnącym niepokojem spór pomiędzy koncernem z Tuluzy i Qatar Airways dotyczący wad innego samolotu – A350.

Przed pożegnaniem czeskich Mi-24 cz II
W Skrzydlatej Polsce 01/2022 opisaliśmy początki służby śmigłowców Mi-24/35 w wojskach lotniczych naszych południowych sąsiadów. W bieżącym numerze kontynuujemy opowieść, zajmując się także procesem wyboru ich następców.

Hürjet – pierwszy turecki odrzutowiec 26
Turcja powoli, ale stabilnie – mimo problemów gospodarczych i nieformalnych sankcji ze strony niektórych państw Zachodu, głównie USA – rozwija przemysł obronny. pracowywane i wprowadzane do produkcji są coraz bardziej zaawansowane typy uzbrojenia, które zyskują uznanie także na rynkach zagranicznych.

Powolne postępy Su-57
Projekt wielozadaniowego samolotu bojowego piątej generacji stealth Suchoj T-50/Su-57 od lat stanowi flagowy program rosyjskiego przemysłu lotniczego. Jednak, podobnie jak analogiczne konstrukcje na świecie, boryka się z licznymi opóźnieniami.

Ekologiczny Islander
W Wielkiej Brytanii uruchomiony został przez Cranfield Aerospace Solutions (CAeS) Projekt Fresson, mający na celu opracowanie wersji popularnego samolotu Britten-Norman BN-2 Islander z silnikamii zasilanymi z ogniw wodorowych. Samolot ma być dostępny na rynku już w 2025.

Zeva eVTOL Zero oblatany
Wraz ze wzrostem światowej populacji transport naziemny i infrastruktura stają się w wielu państwach coraz większym wyzwaniem. Aby rozwiązać ten problem wizjonerzy proponują przeniesienie się w trzeci wymiar, by podróżować na krótkich dystansach. Projektowane przez nich pojazdy mają startować i lądować pionowo korzystając z niewielkich powierzchni, a w locie poruszać się z dużymi prędkościami.

Energia Embraera
Brazylijski Embraer zaprezentował koncepcje nowych samolotów komunikacyjnych o nazwie Energia. Są to statki powietrznej różnej wielkości, z różnymi rodzajami napędu, które mogłyby wejść do eksploatacji w latach 2030-2040.

Wersje rozwojowe Foxa
Tym razem Edward Margański opisuje historię jednego z szybowców, które skonstruował. To akrobacyjny Fox. Ale nie tylko jego. Także licznych pochodnych tej konstrukcji. Proponuje też dalszy rozwój Foxa. Może któryś z naszych Czytelników zainteresuje się tym projektem?

Badania PZL M-2 w Instytucie Lotnictwa
Samolot PZL M-2 został opracowany na zamówienie Aeroklubu PRL w WSK-Mielec w 1957. Powstał w nowo utworzonym Ośrodku Konstrukcji Lotniczych nr 2. Projektem zajął się zespół młodych konstruktorów kierowany przez inż. Stanisława Jachyrę.

Zapraszamy do zapoznania się z fragmentem lutowego wydania "Skrzydlatej Polski" na stronie: www.altair.com.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony