Przejdź do treści
Okładka październikowego numeru Skrzydlata Polska
Źródło artykułu

Październikowy numer "Skrzydlatej Polski" dostępny w salonach prasowych

Październikowa Skrzydlata Polska jest dostępna w salonach prasowychk, a w niej następujące tematy:

Temat nr 1

Sieciocentryczna Arlanda

Od redakcji

Z lotu po kraju

Z lotu po świecie

Wydarzenia

90-lecie lotnictwa polskiego

Przemysł

Bydgoska modernizacja
Dariusz Sałata, Krzysztof Sałata, Andrzej Wrona

Większość eksploatowanych w polskim lotnictwie wojskowym, po II wojnie światowej, samolotów bojowych, remontowana była w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 SA w Bydgoszczy. Przez ich hale przewijały się MiG-15, MiG-17, UT MiG-15, Lim-1, Lim-2, SB Lim-2, TS-11, Su-22, MiG-29. Również dziś zakłady, przekształcone w spółkę akcyjną, są głównym partnerem Ministerstwa Obrony Narodowej, wykonując prace na samolotach Su-22 i MiG-29. Remonty tych pierwszych zakończono w 2005. Ostatnimi wyremontowanymi były: Su-22M4 numer boczny 7411 (zakończenie remontu 24 listopada 2004) oraz Su-22UM3K numer boczny 508 (zakończenie remontu 24 marca 2005). W sumie WZL Nr 2 przez 14 lat, wykonały pierwszy remont średni na 77 Su-22M4 i 17 Su-22UM3K oraz drugi remont średni na odpowiednio 5 i 7 egzemplarzach.

Transport lotniczy

Prawa pasażera
Grzegorz Zając

Znaczący wzrost cen paliw spowodował zawirowania na rynku przewozów pasażerskich. Niektórzy przewoźnicy woleli zawiesić niektóre ze swoich połączeń, uważane za nierentowne, aby zmniejszyć straty. Tego typu działalność odbija się negatywnie na pasażerach. Warto pamiętać, że mają oni jednak pewne prawa, których przewoźnik musi dotrzymywać.

Lotnictwo wojskowe

Lotnictwo z trałowcami
Specjaliści z REOS

Z wiatrem w zawody
Największa niespodzianka
Srebro Polaków
Konkurs Krajowej Rady Lotnictwa i Skrzydlatej Polski 90 lat lotnicwa polskiego rozwiązany!

Klub 1:72


REPLICA 2008
Stabilizacja zamiast pewnej ręki

Z kart historii

Niezwykłe historie zwykłego człowieka

Sylwetki lotników

Oblt. Augusta Menczaka lot z przygodami

Nasze trasy

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony