Przejdź do treści
Lotnisko Chopina - widok z góry na terminal, samoloty i pas startowy (fot. FILMOLOT, lotnisko-chopina.pl)
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina jednym z najpunktualniejszych portów lotniczych w Europie

Lotnisko Chopina w bardzo szybkim tempie zbliża się do wyrównania, a nawet przekroczenia wyników pasażerskich z 2019 roku. Na koniec maja stopień odbudowy ruchu wynosił 96 procent, każdego dnia odlatuje z niego między 20 a 30 tysięcy osób. Oznacza to również, że Lotnisko Chopina zbliża się już do granicy przepustowości. Mimo to port może pochwalić się obecnością w czołówce najpunktualniejszych lotnisk w Europie według raportów Eurocontrol. Ponadto Lotnisko Chopina przygotowuje się do optymalizacji obsługi pasażerów.

Zgodnie z danymi Europejskiej Organizacji ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol) Lotnisko Chopina w Warszawie od kilku miesięcy stale utrzymuje się w europejskiej czołówce lotnisk pod względem punktualności. Eurocontrol cyklicznie publikuje szczegółowy przegląd najnowszych trendów na europejskich lotniskach. W ostatnich 5 raportach (dane od 15 marca do 15 maja) Lotnisko Chopina stale utrzymuje się w europejskiej czołówce lotnisk pod względem punktualności zajmując od 2 do 6 miejsca wśród wszystkich europejskich lotnisk sklasyfikowanych przez tę organizację.

Średnia punktualność w tym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 77,9% (77,6% przyloty i 78,2% odloty). Najlepszy okres to 12-21 marca, gdzie średnia punktualność wyniosła 88%, w Europie lepsze statystyki osiągnęło wtedy tylko lotnisko w Helsinkach.

To duży zaszczyt i wyróżnienie dla naszego warszawskiego lotniska. Zespół Lotniska Chopina i PPL cały czas wdraża nowe rozwiązania i usprawnia procesy, które wpływają nie tylko na punktualność, ale też wygodę naszych klientów – pasażerów i linii lotniczych. Oczywiście tak dobre wyniki nie byłyby możliwe bez naszego narodowego przewoźnika, który odpowiada za ponad 50% naszego ruchu i może pochwalić się najlepszą punktualnością w Europie wśród linii lotniczych. Doskonałe wyniki Lotniska Chopina oraz PLL LOT to potwierdzenie jakości polskiej branży lotniczej i dobry prognostyk na przyszłość. – podsumowuje Stanisław Wojtera, prezes zarządu Polskich Portów Lotniczych S.A.

Wkrótce Lotnisko Chopina wdroży rozwiązania, które wpłyną na zmniejszenie kolejek. Będzie to, m.in., system wspomagający kolejkowanie pasażerów.

Jako zarządzający portem dokładamy wszelkich starań, aby podróż z Lotniska Chopina była jak najbardziej wygodna. Niemniej, należy liczyć się z sytuacją, że w godzinach szczytowych, kiedy jest najwięcej odlotów, mogą pojawić się spiętrzenia – zwłaszcza w takich „wąskich gardłach”, jak punkt kontroli bezpieczeństwa. Apelujemy do pasażerów, aby zaplanować wcześniejszy przyjazd na lotnisko: 2 godziny dla lotów średniodystansowych, a 3 godziny dla lotów dalekodystansowych i międzykontynentalnych – mówi Stanisław Wojtera, prezes Polskich Portów Lotniczych.

Opóźnienia, które mają miejsce na Lotnisku Chopina nie są generowane przez port. Najwięcej opóźnień powstaje zagranicą - część z nich to przepustowość przestrzeni powietrznej, a część to opóźnienia na innych lotniskach. Może więc powstać efekt domina – jeśli opóźni się samolot na wylocie, to przyleci spóźniony do Warszawy, i dlatego siłą rzeczy – wyleci opóźniony w drogę powrotną.

Planując podróż, na pewno warto wziąć pod uwagę, o której godzinie odbywa się nasz lot. Na stronie internetowej lotniska, pod zakładką odloty, znajduje się planowana na dany dzień liczba lotów wraz z godzinami. Im więcej lotów o tej samej bądź zbliżonej godzinie, tym większe prawdopodobieństwo, że trafimy na „godziny szczytu” dlatego warto na lotnisko wybrać się wcześniej, aby bez dodatkowego stresu wsiąść na pokład samolotu – zachęca Stanisław Wojtera.

Eurocontrol to organizacja zajmująca się koordynacją współpracy państw europejskich w celu zapewnienia bezpieczeństwa cywilnego i wojskowego ruchu lotniczego. Należy do niej 41 państw, w tym Polska.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony