Przejdź do treści
Instruktor w kokpicie, fot. Sławomir Kubiak
Źródło artykułu

Wybraliście najlepsze rady instruktorów. Oto one...

W grudniu 2022 r. zaprosiliśmy Was do podzielenia się najciekawszymi radami, jakie w trakcie rozmaitych szkoleń lotniczych otrzymaliście od swoich instruktorów, a w styczniu do głosowania nad wszystkimi, które nadesłaliście do nas w trakcie konkursu.

Jego popularność i liczba przesłanych odpowiedzi przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Ogółem w zabawie wzięło prawie czterysta osób, które głosowały na swoje trzy najbardziej ulubione albo z jakiegoś innego powodu, najważniejsze rady. Każdy mógł oddać 1, 2 lub 3 głosy co w konsekwencji przełożyło się na 1105 rad i z tej wartości został wyliczona została procentowa wartość.
 

Poniżej prezentujemy pełną ich listę łącznie z liczbą oddanych głosów i procentowym udziałem:


1 miejsce

80 głosów (7,24% całości)

Pamiętaj, w sytuacji, gdy musisz awaryjnie lądować samolot nie ma żadnej wartości. Twoje życie ma wartość. Tylko ono się liczy...


2 miejsce

66 głosów (5,97% całości)

Jedyne co Ci wyszło w tym lądowaniu to klapy...


3 miejsce

57 głosów (5,16% całości)

Pasa i kut*** nigdy nie za dużo (kołuj zawsze na początek pasa)...


Pozostałe pozycje:

  • 53    4,80%    Kulka idzie za ręką, ucieka przed nogą...
  • 51    4,62%    Drugi silnik w samolocie dwusilnikowym zapewnia bezpieczny dolot do miejsca katastrofy...
  • 51    4,62%    Jak masz się zabić, to zgodnie z przepisami...
  • 50    4,52%    W lotnictwie zawsze należy przyznawać się, że się czegoś nie umie...
  • 49    4,43%    Lotnictwo jest tak długo bezpieczne jak długo pamiętasz jak bardzo niebezpieczne być potrafi...
  • 40    3,62%    Kulka ma być cały czas w środku, a nie tylko gdy przelatuje z lewej na prawą
  • 37    3,35%    Starty nie są obowiązkowe!
  • 28    2,53%    Świata nie zadziwisz, a jak się utłuczesz to powiedzą żeś głupi...
  • 28    2,53%    Siła nośna bez pieniędzy nie powstanie...
  • 26    2,35%    To nigdy nie jest tak że decha staje od razu, najpierw spada ciśnienie potem rośnie temperatura jeżeli tego nie zauważysz będziesz wykonywał lądowanie awaryjne bez silnika zamiast tylko lądowania zapobiegawczego...
  • 26    2,35%    Pasa, paliwa i ruch**** nigdy za dużo...
  • 23    2,08%    Pamiętaj! Jeśli kiedykolwiek w powietrzu zgaśnie Ci silnik to robisz dwie rzeczy. Najpierw glide speed, a później srasz w gacie. Coś taki zdziwiony ? Jak będziesz już niżej to nie będzie na to czasu, a będzie Ci się chciało...
  • 22    1,99%    Zanim zrobisz cokolwiek, nie rób nic...
  • 21    1,90%    Dostajesz tyle ochrzanów bo jak sam polecisz i coś będzie działo niepokojącego to wystarczy ze sobie przypomnisz o który ochrzan chodziło. Masz gotowe listę na większość sytuacji...
  • 21    1,90%    Pamiętaj że jak już musisz robić kosiaka to nigdy pod słońce i nigdy dwa razy
  • 19    1,72%    Uważaj na prędkość przeciągniecia wraz z przechyłem...
  • 18    1,63%    Jak się śpieszysz, to usiądź...
  • 18    1,63%    Podchodź do latania z pokorą, a dolatasz do emerytury i dolatałem...
  • 18    1,63%    Jedną ręką to możesz sobie ko*** zwa***! Obie ręce na wolant!
  • 17    1,54%    Nie zostawiaj pier******* na koniec życia i hamowania na koniec pasa...
  • 14    1,27%    Słuchawki zakładaj po uruchomieniu silnika, Nie przed. Bo po co krzyczysz "Od śmigła" jak w słuchawkach nie usłyszysz odpowiedzi?
  • 14    1,27%    W nocy się lata tak jak w dzień... ...tylko jest ciemno
  • 13    1,18%    Wyglądasz mi na takiego, co będzie piratował więc chodź i nauczę cię jak to robić poprawnie, żebyś nie zrobił sobie krzywdy...
  • 13    1,18%    Nie lataj nad lasem!, bo ci kiedyś drzazga w dupę wlezie...
  • 12    1,09%    Latasz z lewym zwisem, przełóż jaja do prawej nogawki
  • 12    1,09%    Leć się zabić sam
  • 12    1,09%    Mam nadzieję, że rozumiesz, że to nie jest gra i mamy tylko jedno podejście do lądowania tym puchaczem
  • 12    1,09%    Nie gap się na przyrządy, to nie telewizor
  • 11    1,00%    Najważniejsze to nie daj się podpuścić...
  • 11    1,00%    W powietrzu jesteśmy sami ale na ziemi ma być drużyna!
  • 11    1,00%    Najlepsze loty są samodzielne bo ten z tyłu się nie wpier..la
  • 10    0,90%    Samolot lata na siłę nośną nie na paliwo!
  • 10    0,90%    Przy takich lądowaniach to pewnego dnia skończysz z przednią golenią w dupie
  • 9    0,81%    Co zrobić gdy w czasie nocnego lotu zgaśnie silnik? "celuj w ciemne"...
  • 9    0,81%    Dobry instruktor to żywy instruktor!
  • 9    0,81%    W nocy fajnie się lata, bo nie widać przeszkód...
  • 9    0,81%    Uczeń - pilot może się zabić , byle zginął zgodnie z przepisami
  • 8    0,72%    Nie przekładaj szyi przez śmigło! Dłużej głowę ponosisz...
  • 8    0,72%    Hurra - znów przeżyliśmy...
  • 8    0,72%    Na żagiel nie licz zbytnio, z nim jest jak z obiecanym seksem przez żonę...
  • 8    0,72%    Nie bój się, ja sam w strachu
  • 7    0,63%    Bardzo łatwo przepaść w czwartym bo jest duży work load,, a jeszcze łatwiej gdy lecisz na rzęskach...
  • 7    0,63%    Podciągniesz, chcąc skręcić użyjesz steru kierunku wejdziesz w kora i nie żyjesz...
  • 7    0,63%    Z tej twojej akrobacji to najlepiej ci wyszło...podwozie
  • 7    0,63%    Kur….żółta linia między Jajami!!! Masz jaja??
  • 5    0,45%    Nisko lata się tak samo jak wysoko...
  • 5    0,45%    Świata nie zadziwisz, a krzywdę sobie i innym zrobisz...
  • 4    0,36%    Pilot to osoba myśląca kochającą przestrzeń i światło walczącą o sens swojego istnienia oraz o innych...
  • 4    0,36%    Pamiętaj jak zostaniesz na plecach to wychodź półbeczką, a nie półpętlą...
  • 3    0,27%    W lataniu najlepsze są spodnie na sznurek. Najłatwiej je utrzymać w higienie...
  • 3    0,27%    Jeżeli nie chcesz mieć śmigła nad głową to wykonuj operacje lotnicze bez pośpiechu...
  • 3    0,27%    Przed drutami rozpędzaj, nie zwalniaj...
  • 2    0,18%    Zjedzmy kanapki, które mamy ze sobą, będziemy lżejsi, polecimy szybciej...
  • 2    0,18%    Zabić się nie zabijesz, jak coś -pamiętaj, ja zostaję na ziemi...
  • 2    0,18%    Za moich czasów to instruktor walił butem po głowie, jak źle się w zakręt weszło
  • 1    0,09%    Do 5 m/s latanie jest przyjemnością, powyżej jest wymagające...
  • 1    0,09%    Uważajcie na to, bardzo często się tak ludzie zabijali...

Dodatkowo po zamknięciu konkursu otrzymaliśmy jeszcze jedną radę, którą postanowiliśmy umieścić w naszym zestawieniu ze względu na jej wartość edukacyjną:

"Latając w złej pogodzie nigdy nie schodź nisko, nie odbijaj się od ziemi.  Wchodź w chmury na bezpieczną wysokość, sprężaj pośladki, niech ci pot leci po tyłku, patrz na sztuczny horyzont - będziesz żyć. Trzymaj w sobie dyscyplinę".


Zgodnie z zapowiedzią, wśród wszystkich głosujących (którzy podali swój adres e-mail), wylosowaliśmy dwa zaproszenia do FlySpot umożliwiające wykonanie dwuminutowych lotów w tunelu aerodynamicznym w wybranym terminie do połowy listopada 2023 r. (w Warszawie, Wrocławiu lub Katowicach).


Podczas komisyjnego losowania w Redakcji, wyłoniliśmy dwie osoby – laureatów. Zostali nimi:

andrzej.m.sala@...
p.aneta.marchewka@...

W przypadku, gdy do 30 stycznia 2023 r. któraś z wyżej wylosowanych osób nie odpowie na e-maila od Redakcji, bądź też nie skontaktuje się z nami w żaden inny sposób, zostanie wylosowana kolejna osoba – laureat konkursu.


Jeszcze raz dziękujemy za wspólna zabawę i zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie, który już wkrótce pojawi się na naszych łamach. Już teraz zdradzimy rąbka tajemnicy, że główną w nim nagrodą będzie Polska Atlas Lotniczy 2022!

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony