Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1067/20 (I, 09.04.2020 r., EPKP). Dotyczy: Niewłaściwego wykonania przeglądu przedlotowego przez załogę samolotu Cessna 152. Samolot rozpoczął kołowanie z założonym na przednią goleń dyszlem („wodzidłem”), w które w trakcie kołowania uderzyły końcówki łopat śmigła. Po locie wykonano przegląd samolotu i stwierdzono uszkodzenie końcówek łopat śmigła. Uchwała 1067/20

• 1357/20 (I, 06.06.2020 r., EPBA). Dotyczy: Błędu pilota polegającego na kołowaniu na wprost samolotem Jak 12M z ograniczoną widocznością z kabiny (samolot z tylnym kołem). Uchwała 1357/20

• 1195/20 (W, 12.05.2020 r., EPMX). Dotyczy: Nieprawidłowego zablokowania hamulców aerodynamicznych przed startem szybowca SZD-42-2 Jantar 2B. Pilot szybowca lądował awaryjnie na wprost na polu znajdującym się na przedłużeniu pasa startowego. Raport końcowy 1195/20, Album ilustracji 1195/20

• 2934/20 (I, 13.09.2020 r., CTR EPKT). Dotyczy: Utraty przez pilota samolotu Cessna C-172 orientacji geograficznej nad terenem mocno zurbanizowanym, w bezpośredniej bliskości strefy CTR lotniska Katowice Pyrzowice. Uchwała 2934/20

• 4564/19 (W, 04.10.2019 r., EPLS). Dotyczy: Braku reakcji ucznia-pilota na odchylenie się od osi holowania paralotni Advance Alpha 6 i kontynuacja lotu z zaciągniętą sterówką. Raport końcowy 4564/19

• 5534/19 (W, 08.12.2019 r., EPOM). Dotyczy: Utraty kontroli nad paralotnią Ozone z napędem Octagon w trakcie wykonywania głębokich zakrętów na małej wysokości. Raport końcowy 5534/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony