Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

Kolejne raporty z posiedzenia PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 890/19 (W, 23.03.2019 r., Wola Przypkowska k/Tarczyna). Dotyczy: Błędu w technice pilotowania wiatrakowca J-RO 914 polegającego na utrzymaniu zbyt dużego kąta wznoszenia przy zmniejszonych obrotach śmigła. Raport końcowy 890/19

• 1514/19 (W, 08.05.2019 r., EPZA). Dotyczy: Błędu pilota szybowca SZD-36A Cobra-15 polegającego na braku decyzji o lądowaniu w terenie przygodnym. Raport końcowy 1514/19

• 3579/19 (W, 17.08.2019 r., EPWK). Dotyczy: Niezachowania należytego nadzoru i podzielności uwagi przez instruktora przy wykonywanym locie szkolnym. Uczeń-pilot zbyt gwałtownie ściągnął drążek sterowy na siebie, doprowadzając doutraty prędkości i przepadnięcia szybowca SZD-50-3 Puchacz. Informacja o zdarzeniu 3579/19

• 4109/19 (W, 12.09.2019 r., Mikołów). Dotyczy: Wejścia motoparalotni w niekontrolowaną spiralę w trakcie wykonywania zakrętu w prawo na niewielkiej wysokości, które doprowadziło do zderzenia z ziemią. Raport wstępny 4109/19, Raport końcowy 4109/19

• 4451/19 (W, 28.09.2019 r., Słonawy/Oborniki). Dotyczy: Wywrócenia motolotni przez silny podmuch wiatru podczas kołowania po pasie lądowiska. Motolotniaw wyniku zdarzenia została uszkodzona. Informacja o zdarzeniu 4451/19

• 4791/19 (W, 19.10.2019 r., Bezmiechowa). Dotyczy: Błędu pilota szybowca SZD-9 bis 1E Bocian polegającego na wykonaniu manewru podejścia do lądowania po nieudanej próbie lotu żaglowego niezgodnie z Instrukcją Operacyjną Lądowiska. Raport wstępny 4791/19, Raport końcowy 4791/19

• 4802/19 (W, 20.10.2019 r., Natolin k. Krzepic). Dotyczy: Nieprawidłowego zaplanowania podejścia do lądowania samolotu ultralekkiego Texan Club i w  konsekwencji omyłkowego lądowania na polu obok lądowiska. Raport wstępny 4802/19, Raport końcowy 4802/19

• 5107/19 (W, 07.11.2019 r., Kamień Śląski). Dotyczy: Przeciągnięcia samolotu Cessna 150 M w trakcie wykonywania zakrętu do pasa startowego i zderzenia z ziemią. Raport wstępny 5107/19

Publikowane materiały pochodzą ze strony Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony