Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

II czerwcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 9/17 (I, 03.01.2017 r., Rejon lotniska Kijów-Żuliany (UKKK, Ukraina), (EPWA)). Dotyczy: Stwierdzenia zablokowania dźwigni mocy prawego silnika (nr 2) w położeniu mocy przelotowej podczas wstępnego zniżania do lądowania samolotu SAAB-340A. Raport końcowy 9/17

• 374/17 (I, 07.03.2017 r., Warszawa Okęcie). Dotyczy: Kołowania śmigłowca EC 135 P2+ bez asysty TWY„S2” do „Z4”. Informacja o zdarzeniu 374/17

• 471/17 (I, 22.03.2017 r., EPCD). Dotyczy: Stwierdzenia uszkodzenia końcówki kompozytowej łopaty śmigła w postaci rozwarstwienia podczas wykonywania przeglądu przedlotowego samolotu Czech Sport Aircraft PS-28 Sport Cruise. Informacja o zdarzeniu 471/17

• 556/17 (I, 01.04.2017 r., EPCD). Dotyczy: Niepełnego wykonania procedury startowej przez pilota samolotu Cessna 152. Niewłaściwej oceny sytuacji, spowodowanej niepełnym wykonaniem procedury startowej. Raport końcowy 556/17

• 558/17 (I, 01.04.2017 r., EPRU). Dotyczy: Błędu pilota samolotu UL, Sirius popełnionego podczas lądowania polegającego na nieprawidłowym poprawianiu kangurów. Informacja o zdarzeniu 558/17

• 652/17 (I, 02.04.2017 r., EPRU). Dotyczy: Stwierdzenia, w trakcie wykonywania przeglądu przedstartowego szybowca SZD-50-3 Puchacz, odkształcenia elementu sterownicy. Informacja o zdarzeniu 652/17

• 849/17 (I, 12.05.2017 r., EPWT). Dotyczy: Błędu w technice pilotażu samolotu Tecnam P2002-JF, polegającego na nieprawidłowej koordynacji sterowania płatowcem i obrotami silnika, prowadzącego do twardego przyziemienia na przednie podwozie. Niewystarczająco szybkiej reakcji instruktora na błąd ucznia. Raport końcowy 849/17

• 931/17 (I, 19.05.2017 r., EPTM). Dotyczy: Wykonywania manewru spadochronem Sabre 170 na małej wysokości z wiatrem. Informacja o zdarzeniu 931/17

• 937/17 (W, 20.05.2017 r., EPBY). Dotyczy: Wykonania podejścia ze spadochronem Mars 330 do lądowania z wiatrem. Informacja o zdarzeniu 937/17

• 938/17 (W, 20.05.2017 r., EPPT). Dotyczy: Lądowania ze spadochronem Slihouette 170 na nierównym terenie (kretowisko). Informacja o zdarzeniu 938/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony