Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

I wrześniowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 977/17 (I, 23.05.2017 r., Powodów k. Wolsztyna). Dotyczy: Błędu pilota samolotu Virus SW 100 polegającego na nieadekwatnej do sytuacji pracy sterem wysokości. Informacja o zdarzeniu 977/17

• 1711/17 (I, 22.07.2017 r., Biała Podlaska). Dotyczy: Zderzenia się bokiem samolotu Cessna 152 z wjeżdżającym samochodem osobowym podczas kołowania na łączniku pomiędzy budynkiem aeroklubu i pasem startowym. Informacja o zdarzeniu 1711/17

• 1959/17 (W, 05.08.2017 r., Rybno). Dotyczy: Spadku mocy silnika samolotu ultralekkiego TOPAZ, przyziemienia i zakończenia dobiegu uderzeniem w drzewa. Raport wstępny 1959/17

• 1962/17 (W, 01.08.2017 r., EPWS). Dotyczy: Wejścia paralotni z napędem PPG APCO Force II podczas wykonywania manewrów w spiralę upadkową i zderzenia pilota z ziemią. Raport wstępny 1962/17

• 2560/16 (W, 27.09.2016 r., EPRG). Dotyczy: Podwinięcia prawej części skrzydła paralotni Nemo XX25 i upadku na trawiastą część lotniska. Informacja o zdarzeniu 2560/16

• 3020/16 (I, 28.11.2016 r., AD EPWA). Dotyczy: Nie zastosowania się załogi samolotu do poleceń koordynatora Follow-Me i samodzielnego wkołowania na inne niż wyznaczone stanowisko postojowe. Informacja o zdarzeniu 3020/16

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony