Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowa fabryka części lotniczych do Airbusa w Łodzi

NIMROD Group ogłosiła, że ESM, oddział firmy mieszczący się w Limoges we Francji, otrzymał od Airbusa i STELIA Aerospace nowy kontrakt na produkcję seryjną i montaż części metalowych do samolotu A350. Od rozpoczęcia programu w 2011 r. ESM z powodzeniem wyprodukował około 3400 części do A350.

„ESM zbiera teraz owoce swoich wcześniejszych sukcesów i strategii szybkiego reagowania, jakie zawsze demonstrował podczas wstępnych prac rozwojowych i produkcji prototypów precyzyjnych części do A350. Dlatego też logiczną decyzją Airbusa i STELIA Aerospace było kontynuowanie współpracy z ESM i NIMROD Group w procesie wsparcia dla przyspieszenia produkcji A350”, powiedział Charles Huguet, Wiceprezes ds. Zamówień STELIA Aerospace.

Eddy Ephrati, Prezes NIMROD Group powiedział, że warunkiem wstępnym uzyskania ceny produktów seryjnych, której wymagał Airbus i STELIA Aerospace było zaoferowanie konkurencyjnego rozwiązania w zakresie produkcji, łączącego efektywność kosztową i wysokie standardy jakości. Podczas gdy ESM produkował części do A350 w trakcie fazy rozwoju, budowy prototypów i wstępnej produkcji niskoseryjnej, jego nowa siostrzana spółka AZURA POLSKA będzie produkować większość elementów dla samolotów seryjnych. Uruchomienie nowej bazy przemysłowej było przygotowywane od jakiegoś czasu. Nowy kontrakt na produkcję części do A350 przyspieszył inaugurację działalności AZURA POLSKA. Pierwsze dostawy z Polski zaplanowano na początek 2016 r.”, powiedział Eddy Ephrati.

Producenci oryginalnego wyposażenia z branży lotniczej poszukują konkurencyjnych rozwiązań ze strony swoich dostawców – jest to trend potwierdzony podczas tegorocznego Paris Air Show. Oprócz pierwszych zestawów do A350 AZURA POLSKA będzie realizować zamówienia dla innych producentów wyposażenia – obecnie trwają ostateczne negocjacje w tej sprawie. W ciągu następnych lat AZURA POLSKA utworzy od 200 do 300 nowych bezpośrednich miejsc pracy w Łodzi, związanych z uprzemysłowieniem, produkcją precyzyjnych części z blach metalowych, montażem zespołów i struktur, obróbką i malowaniem powierzchni, wsparciem i usługami, skupiając się głównie na innowacyjnych technologiach i automatyzacji – znakach firmowych NIMROD Group.

Rekrutacja pracowników na początkowe stanowiska pracy w Łodzi, związane ze wsparciem i produkcją, rozpocznie się w nadchodzących tygodniach. Nowi pracownicy zostaną zaproszeni do Francji, do siedziby ESM na intensywne szkolenia w zakresie produkcji i montażu części precyzyjnych do samolotu A350.

Decyzja o utworzeniu AZURA POLSKA w Polsce zależała w znacznym stopniu od długofalowej strategii Airbus Group, zapoczątkowanej w 2001 r. i mającej na celu rozwój jej obecnego zaangażowania oraz stworzenie w Polsce piątej bazy przemysłowej.

Gdy rozpocznie się lokalna produkcja śmigłowca H225M Caracal w Polsce, firma Airbus Helicopters stworzy wiele bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy, dlatego zaprasza swoich dostawców do dołączenia do niej. „Naszym pierwotnym planem było otworzenie nowych zakładów w sąsiednich krajach. Airbus Group i Airbus Helicopters przekonały nas, że Polska to lepsza opcja, zwłaszcza dzięki młodej i zdolnej kadrze w przemyśle lotniczo-kosmicznym, więc znaleźliśmy się tutaj…” powiedział Eddy Ephrati.

Airbus Helicopters zaprosił AZURA POLSKA do dołączenia do swojego przemysłowego centrum w Łodzi, miejscu, gdzie znajdzie się linia pełnego montażu śmigłowców Caracal. Łódz jest już siedzibą biura projektowego Airbus Helicopters (utworzonego w lutym 2015 r.). „Jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji naszych niektórych kluczowych dostawców, którzy odpowiedzieli na zaproszenie do Polski. NIMROD Group był jednym z najbardziej nas wspierających”, powiedział Christian Cornille, Wiceprezes Airbus Helicopters do spraw Przemysłowych. „Chcemy stać się dobrymi sąsiadami w naszym centrum przemysłowym i razem rozwijać nasz biznes”, dodał Cornille.

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące inwestycji NIMROD GROUP w Polsce będzie można uzyskać podczas wspólnej konferencji prasowej z firmą AIRBUS we wtorek, 1 września o godz. 15.00. w sali konferencyjnej Alfa centrum kongresowego MSPO.

NIMROD Group jest stosunkowo nowym graczem w przemyśle lotniczo-kosmicznym, znanym głównie dzięki swoim starszym działom biznesowym ESM i Detampel, utworzonym w latach 60. XX wieku. Niedawno grupa odnotowała znaczący wzrost, bazując na rzetelnych ekspertyzach technicznych i niezrównanych zdolnościach.

Zarówno ESM, jak i Detampel otrzymały nagrody dla najlepszych dostawców, odpowiednio od Dassault Aviation i Airbus Helicopters. Detampel specjalizuje się w kompleksowej obróbce blach, skupiając się na dyszach wylotowych silników lotniczych i wymiennikach ciepła. ESM produkuje wielkogabarytowe części podstawowe i standaryzowane, głównie do samolotów Falcon, Rafale i Airbusa.

NIMROD Group zapoczątkowała strategię agresywnego wzrostu, która jasno określiła kryteria dla firmy średniej wielkości (400 pracowników – 50 mln euro obrotu) na najbliższe 3 lata:

• W 2013 r. do grupy dołączył Aeroset, trzeci dział biznesowy specjalizujący się w montażu elementów i struktur, podczas gdy ESM pozostaje zaangażowany w produkcję wielkogabarytowych części podstawowych i standaryzowanych.
• W 2014 r. do aktywów grupy dołączył projekt realizowany od podstaw - Aerolyce, specjalizujący się w obróbce i malowaniu powierzchni.
• W 2015 r. NIMROD Group nabyła DJP, firmę specjalizującą się w nowoczesnych kompozytach o trójwymiarowym plecionym zbrojeniu.
• W 2016 r. AZURA POLSKA dostarczy części do A350 swojemu pierwszemu klientowi, STELIA Aerospace.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony