Przejdź do treści
Tankowanie samolotu, źródło: oxcart.net
Źródło artykułu

Internetowa lista dostawców paliwa bezetalonowego


Strona internetowa www.pure-gas.org zawiera listę mobilnych stacji benzynowych dostarczających bez-etanolową benzynę na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady. Wykaz liczy obecnie ponad 1100 punktów sprzedających E0 w jednej lub kilku klasach. Stacje te są często zlokalizowane w pobliżu lub na przystaniach żeglarskich, gdyż jachty i innego rodzaju sprzęt pływający, podobnie jak statki powietrzne nie mogą wykorzystywać paliw zawierających etanol.

Około 70-80% samolotów z napędem tłokowym może legalnie i bezpiecznie operować na bezołowiowej, bez-etanolowej, 91 oktanowej benzynie, a wszystkie nowe maszyny kategorii LSA (light sport aircraft) używają silników typu Rotax lub Jabiru, które zostały zaprojektowane do działania właśnie na tym paliwie, a nie na 100LL.

Większość starszego typu samolotów tłokowych lotnictwa ogólnego na podstawie uzupełniającego certyfikatu typu (STC), który można uzyskać od firmy Petersen Aviation lub Stowarzyszenia Samolotów Eksperymentalnych (EAA) jest dopuszczonych do korzystywania również z Mogasu. STC są przystępne finansowo i dotyczą jedynie dokumentacji, dzięki czemu nie wymagają kosztownych modyfikacji silnika lub zespołu napędowego.

Tłumaczenie z GaNews
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony