Przejdź do treści
Źródło artykułu

Przetarg na zapewnienie służby meteorologicznej

31 stycznia br., Polska Agencja Żeglugi Powietrznej ogłosiła przetarg nieograniczony na zapewnienie służby meteorologicznej w zakresie dostarczania danych i informacji meteorologicznych, w celu realizacji przez PAŻP służb żeglugi powietrznej. Miejsce świadczenia usługi to FIR Warszawa. Wielkość zamówienia opiewa na kwotę 19 580 000,00 PLN (bez VAT).

Przedmiot zamówienia jest zgodny z delegacją ustawową wynikającą z art.133 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze (Dz. U. 2006 nr 100 poz. 696 z późniejszymi zmianami) oraz postanowieniami rozporządzenia Ministrów Infrastruktury, Środowiska, Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Obrony Narodowej z dnia 28 października 2004 r. w sprawie osłony meteorologicznej lotnictwa, a także - z uregulowaniami Aneksu nr 3 i 11 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (Chicagowska).

Do zadania nr 1, celem zapewnienie służby meteorologicznej w zakresie dostarczania danych i informacji meteorologicznych dla lotniczej osłony meteorologicznej należy:

  • dostarczanie komunikatów METAR, SPECI i prognoz TAF, w tym zmian do nich dla głównych lotnisk ościennych FIR – ów - w okresie doby;

  • dostarczanie informacji SIGMET dla FIR Warszawa i z ościennych FIR – ów - w okresie doby;

  • dostarczanie informacji AIRMET dla FIR Warszawa dla określonych sektorów FIS - w okresie doby;

  • dostarczanie informacji do audycji VOLMET - zestawy depesz METAR- 24 zestawy na dobę 9 depesz METAR w zestawie;

  • dostarczanie cogodzinnej prognozy regionalnego minimalnego ciśnienia QNH dla zdefiniowanych rejonów - 24 depesze na dobę;

  • dostarczanie informacji o aktualnym ciśnieniu QNH na lotniskach kontrolowanych celem ustalenia poziomu przejściowego w FIR Warszawa - w okresie doby;

  • dostarczanie prognozy istotnych zjawisk pogody dolnej przestrzeni /FL 100, FL 150/ dla FIR Warszawa oraz zmian do nich /mapy SIGNIFICANT/ - 4 mapy na dobę;

  • dostarczanie informacji o uwolnieniu do atmosfery materiałów radioaktywnych lub toksycznych – w okresie doby;

  • dostarczanie informacji dotyczących pyłów wulkanicznych, opracowywanej na podstawie informacji przekazywanej z centrum VAAC w Tuluzie i Londynie – w okresie doby;

  • dostarczanie informacji z radarów meteorologicznych w postaci map zbiorczych wysokości wierzchołków chmur i przekroju odbiciowości na stałej wysokości – w okresie doby;

  • dostarczanie aktualnych zdjęć satelitarnych - obraz Europy w kanale IR 10.8 μm, obraz satelitarny Polski w kanale widzialnym HRV oraz obraz satelitarny Polski – wypiętrzone chmury burzowe – w okresie doby;

  • dostarczanie aktualnych informacji z systemu wykrywania i lokalizacji wyładowań atmosferycznych, w tym także danych w postaci tekstowej celem wykorzystania powyższych do tworzenia własnych map dla potrzeb służb ruchu lotniczego – w okresie doby;

  • dostarczanie informacji w postaci graficznej prognoz wiatru i temperatury, w tym wysokości izotermy zero dla FIR Warszawa oraz prognoz wiatru dla poszczególnych TMA dla określonych wysokości. Niezależnie powyższe dane należy udostępnić w postaci pakietów danych umożliwiających ich wykorzystanie do tworzenia własnych map dla potrzeb służb ruchu lotniczego - w okresie doby;

  • dostarczanie informacji w postaci graficznej, dotyczącej wystąpienia niebezpiecznych zjawisk pogody w szczególności stref oblodzenia i turbulencji (w tym CAT) w FIR Warszawa na uzgodnionych wysokościach. Sposób prezentacji zgodny z wymaganiami Załącznika nr 3 ICAO – w okresie doby;

  • dostarczanie górnych map lotniczych powyżej FL 100/150 /mapy pola wiatru, temperatury oraz mapy SWC/ zgodnie ze standardami określonymi w Załączniku 3 ICAO – w okresie doby;

  • dostarczanie innych informacji meteorologicznych o które zwrócą się organy ATS na wniosek pilotów – w okresie doby;

Do zadania 2, celem zapewnienia służby meteorologicznej w zakresie dostarczania danych i informacji meteorologicznych dla lotniskowej osłony meteorologicznej należy:

  • zakres lotniskowej osłony meteorologicznej dla potrzeb służb żeglugi powietrznej PAŻP;

  • autoryzacja danych wychodzących z automatycznych systemów pomiarowych parametrów meteorologicznych wymienionych poniżej. W przypadku awarii w/w systemów edycja komunikatów w oparciu o własne pomiary i obserwacje - w okresie doby;

  • dostarczanie niezbędnych informacji meteorologicznych dla potrzeb operacji startu i lądowania - w okresie doby;

  • dostarczanie danych do audycji ATIS w części dotyczącej warunków meteorologicznych - w okresie doby;

  • dostarczanie prognozy „trend” do komunikatu ATIS według ustalonych kryteriów (dla lotniska EPWA);

  • dostarczanie komunikatów meteorologicznych METAR i TAF dla poszczególnych lotnisk wymienionych poniżej - METAR - razem na dobę 514 depesz, TAF - razem na dobę 67 depesz;

  • dostarczanie ostrzeżeń lotniskowych według ustalonych kryteriów dla poszczególnych lotnisk wymienionych poniżej - w okresie doby;

  • dostarczanie lotniskowych informacji klimatologicznych - w okresie doby;

Obowiązkowe wadium dla zadania pierwszego wynosi 210 000 zł, natomiast dla drugiego 65 000 zł. Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą to AJZ-224-60/2010. Czas trwania zamówienia to 253 dni od złożenia zamówienia. Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą to 60 dni (od ustalonej daty składania ofert). Termin składania ofert mija 14 marca 2011 r. o godz. 13.00.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony