Prezentacja kandydatów do II edycji plebiscytu "Człowiek Roku GA w Polsce": Tomasz Antoniewski
Tomasz Antoniewski: rocznik sześćdziesiąty drugi. W 1990 ukończył wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej. Tematem jego pracy magisterskiej był jednomiejscowy samolot AT-1, w późniejszych latach użytkowany m.in. do patrolowania lasów i holowania transparentów. Samolot lata do dziś w prywatnych rękach. Członek Honorowy Koła Naukowego Lotników wydziału MEiL PW.
W 1994 roku założył z Marcinem Łukasiewiczem firmę AERO Sp. z o.o. (później AERO AT Sp. z o.o.) z zamiarem zaprojektowania i produkcji dwumiejscowego samolotu z przeznaczeniem do szkolenia i patrolowania. Początkowo prowadził firmę jako konstruktor, później jako prezes zarządu. Obecnie zajmuje się rozwojem firmy i sprzedażą samolotów.
Kamienie milowe firmy AERO AT
1995 oblot AT-2 w kategorii Specjalnej (lata do dziś)
1997 oblot AT-3, rozpoczęcie procesu certyfikacji wg JAR –VLA
1999 pierwszy Polski Certyfikat Typu w tej kategorii i 6. na świecie
2001 Certyfikacja w Polsce wersji AT-3L100 a w 2003 wersji AT-3R100
2005 Uzyskanie Certyfikatu Typu w EASA na model AT-3R100
2010 Uzyskanie Certyfikatu Typu w USA (FAA) , oraz PART M/F
2007 Wprowadzenie nowego modelu AT-4LSA głównie z przeznaczeniem na rynek amerykański
Do tej pory firma sprzedała ok. 100 samolotów typu AT-3 i AT-4 na rynki Europy, USA, Afryki Płn. i Azji. W Ameryce samoloty AERO, zdobyły ok. 1,5% rynku.
Obecnie, firma AERO AT, kierowana przez Tomasza Antoniewskiego dysponuje fabryką o łącznej powierzchni 2500 m2, z kawałkiem swojego miejsca na lotnisku w Mielcu (2ha). Pan Tomasz który jest chlubną wizytówką Polski na świecie, z uśmiechem na twarzy mówi: „… przeżyliśmy kryzys i optymistycznie patrzymy w przyszłość…”.
Tomasz Antoniewski został nominowany do II edycji plebiscytu Człowiek Roku General Aviation w Polsce.
Komentarze