AZURA POLSKA rozpocznie produkcję w Łodzi dla Airbusa w I kw. 2016 roku
Nowa fabryka, która mieści się w Łodzi, będzie wspierać przyspieszenie produkcji modelu Airbus A350 i produkować części z blach metalowych dla STELIA Aerospace. Trwa rekrutacja pracowników. Prowadzi ją Dyrektor Operacyjny AZURA POLSKA Krzysztof Kusiak.
Po oficjalnej inauguracji działalności AZURA POLSKA ogłoszonej przez Prezesa NIMROD Group Eddy’ego Ephrati na Targach MSPO w Kielcach 1 września 2015 r., fabryka AZURA POLSKA w Łodzi już działa. Trwa ekspansja NIMROD Group, francuskiej firmy działającej w przemyśle lotniczo-kosmicznym.
Podczas wspólnej konferencji prasowej na tegorocznych targach MSPO ogłaszającej działalność AZURA POLSKA, prezes Airbus Group Polska, Sebastian Magadzio powiedział: „NIMROD Group był pierwszym dostawcą, który odpowiedział na zaproszenie do wsparcia długofalowej strategii przemysłowej Airbus Group w Polsce. Zaproszenie to wystosowaliśmy 3 lata temu, kiedy śmigłowiec H225M Caracal został po raz pierwszy zaoferowany Ministerstwu Obrony Narodowej”. Polska ma szansę stać się piątą bazą przemysłową Airbus Group w Europie.
Krzysztof Kusiak jest absolwentem Politechniki Lubelskiej. Ma duże doświadczenie w przemyśle lotniczym i motoryzacyjnym, gdzie z sukcesem piastował różne stanowiska managerskie: w produkcji, zarządzaniu jakością i logistyce. Po wieloletniej pracy w PZL Świdnik, Krzysztof Kusiak zdecydował się na przeprowadzkę wraz z rodziną z Lublina do Łodzi, gdzie dołączą do niego kolejni młodzi i utalentowani pracownicy z Wyżyny Lotniczej.
Kandydaci do pracy w fabryce AZURA POLSKA na stanowiska administracyjne i produkcyjne mogą zgłaszać się bezpośrednio przez stronę www.nimrod-group.com lub platformę "Pracuj.pl".
Pierwsza wieloletnia umowa ze STELIA Aerospace to gwarancja ponad 3 milionów godzin pracy, a tym samym zapewnienie stabilnego i zaawansowanego technicznie zatrudnienia w AZURA POLSKA co najmniej do 2024 r. Oprócz kontraktu na części do samolotu pasażerskiego A350 w ciągu następnych 3 lat AZURA POLSKA utworzy na potrzeby obecnie negocjowanych umów od 200 do 300 nowych bezpośrednich miejsc pracy w Łodzi.
Początkowa inwestycja AZURA POLSKA w wysokości 1 mln euro została już zrealizowana, w tym zakup maszyn: najnowocześniejszej 3-osiowej, wysokoobrotowej i dwuwrzecionowej obrabiarki CMS przeznaczonej do wycinania, frezowania i wiercenia w technologii CNC oraz czterech sześcioosiowych pras krawędziowych najnowszej generacji TruBend 7036 od firmy TRUMPF Polska. Pierwsze maszyny zostaną zainstalowane w fabryce AZURA POLSKA w styczniu 2016 r.
Ta znacząca inwestycja to znak firmowy NIMROD Group, zbudowany wokół innowacyjnych technologii i automatyzacji produkcji.
NIMROD Group jest stosunkowo nowym graczem w przemyśle lotniczo-kosmicznym, znanym głównie dzięki swoim starszym działom biznesowym ESM i Detampel, utworzonym w latach 60. XX wieku. Niedawno grupa odnotowała znaczący wzrost, bazując na rzetelnych ekspertyzach technicznych i niezrównanych zdolnościach. Zarówno ESM, jak i Detampel otrzymały nagrody dla najlepszych dostawców, odpowiednio od Dassault Aviation i Airbus Helicopters. Detampel specjalizuje się w kompleksowej obróbce blach, skupiając się na dyszach wylotowych silników lotniczych i wymiennikach ciepła. ESM produkuje wielkogabarytowe części podstawowe i standaryzowane, głównie do samolotów Falcon, Rafale i Airbusa.
NIMROD Group zapoczątkowała strategię agresywnego wzrostu, która jasno określiła kryteria dla firmy średniej wielkości (400 pracowników – 50 mln euro obrotu) na najbliższe 3 lata:
• W 2013 r. do grupy dołączył Aeroset, trzeci dział biznesowy specjalizujący się w montażu elementów i struktur, podczas gdy ESM pozostaje zaangażowany w produkcję wielkogabarytowych części podstawowych i standaryzowanych
• W 2014 r. do aktywów grupy dołączył projekt realizowany od podstaw – Aerolyce, specjalizujący się w obróbce i malowaniu powierzchni
• W 2015 r. NIMROD Group nabyła DJP, firmę specjalizującą się w nowoczesnych kompozytach o trójwymiarowym plecionym zbrojeniu
• W 2016 r. AZURA POLSKA dostarczy części do A350 swojemu pierwszemu klientowi, STELIA Aerospace
Komentarze