Przejdź do treści
Wypadnięcie z pasa A321 Vietjet, fot. avherald
Źródło artykułu

A321 Vietjet wypadł z pasa podczas lądowania w ulewnym deszczu

14 czerwca, A321-200 należący do linii Vietjet (znaki rejestracyjne VN-A657) wykonywał lot VJ-322 z Phu Quoc do Ho Chi Minh (Wietnam). O godz. 05.22 UTC statek powietrzny wylądował na pasie startowym 25L lotniska docelowego, ale podczas  dobiegu zjechał z utwardzonej nawierzchni i zatrzymał się na miękkim podłożu.

Żadna z osób przebywających na jego pokładzie nie odniosła obrażeń (pasażerowie opuścili samolot po podstawionych schodach), a sama konstrukcja została w niewielkim stopniu uszkodzona. Koła samolotu zagłębiły się w rozmiękłej ziemi i musiały zostać wykopane, zanim został on odholowany na stanowisko postojowe. Z tego powodu lotnisko musiało zostać zamknięte na ok 2 godziny.

Linia lotnicza potwierdziła, że samolot wypadł z pasa podczas lądowania w ulewnym deszczu.


NOTAMy:
A1221/20 NOTAMN
Q) VVTS/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/1049N10640E005
A) VVTS B) 2006140616 C) 2006140730 EST
E) RWY 25L/07R NOT AVBL FOR TKOF AND LDG DUE TO DISABLE ACFT ON THIS
RWY
RMK: PILOTS ARE REQ TO FLW ATC INSTRUCTIONS STRICTLY.

A1182/20 NOTAMN
Q) VVTS/QMRLC/IV/NBO/A/000/999/1049N10640E005
A) VVTS B) 2006090000 C) 2006162359
E) RWY 25R/07L TEMPO CLSD FOR SURVEY
RMKS:
- DRG THIS TIME, ILS/DME AND LIGHTING SYSTEM ON RWY 25R/07L SHUTDOWN
- THE WORKING AREA MARKED WITH SIGNBOARDS 'NO ENTRY'
- PILOTS ARE REQ TO FLW ATC INSTRUCTIONS STRICTLY.


Metary:
VVTS 140700Z 20008KT 5000 TSRA SCT013 SCT015CB 27/26 Q1006 NOSIG RMK CB OVER RWY=
VVTS 140630Z 21006KT 180V240 8000 -TSRA SCT015 SCT017CB 27/26 Q1006 NOSIG RMK CB OVER RWY=
COR VVTS 140600Z VRB03KT 4000 TSRA SCT013 SCT015CB 26/25 Q1006 NOSIG RMK CB OVER RWY=
VVTS 140530Z 30010G26KT 230V340 7000 2000E +SHRA SCT013 SCT015CB 26/26 Q1007 BECMG TL0550 3000 TSRA RMK CB OVER RWY=
VVTS 140500Z 29004KT 200V350 8000 -SHRA SCT015 FEW017CB 32/25 Q1006 TEMPO FM0510 TL0540 24015G28KT 3000 TSRA RMK CB OVER RW Y=

VVTS 140430Z 23004KT 160V280 9999 SCT015 FEW017TCU 32/26 Q1007 NOSIG RMK TCU/SW=
VVTS 140400Z 19005KT 120V260 9999 BKN015 31/26 Q1007 NOSIG=
COR VVTS 140330Z 23005KT 190V280 9999 BKN015 31/26 Q1007 NOSIG=
VVTS 140300Z 26004KT 200V300 9999 SCT015 31/26 Q1007 NOSIG=
VVTS 140230Z VRB01KT 9999 FEW015 BKN050 30/27 Q1008 NOSIG=
VVTS 140200Z VRB01KT 9999 SCT015 BKN050 29/26 Q1008 NOSIG=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony