Przejdź do treści
AOPA Italia
Źródło artykułu

Nowy podatek może zmniejszyć aktywność lotnictwa ogólnego we Włoszech

Stowarzyszenie AOPA postuluje, aby włoskie władze lotnicze przemyślały jeszcze kwestię wprowadzenia nowej opłaty od statków powietrznych lotnictwa ogólnego zarejestrowanych poza swoimi granicami, bo staje się jasne, iż wpływy z tego tytułu będą mniejsze niż zakładano. Jednocześnie Organizacja apeluje do zagranicznych pilotów, aby pisali do włoskich placówek dyplomatycznych w swoich krajach wskazując na problemy, jakie pojawiają się wraz z nowymi podatkami.

Planowane podwyższenie rocznej opłaty od prywatnych samolotów jest związane z planami walki włoskiego rządu z kryzysem gospodarczym i rzekomo ma uderzyć jedynie w bogatych. Niestety będzie jednak ona miała zastosowanie do wszystkich prywatnych samolotów, które przebywają we terytorium Włoch przez 48 godzin lub dłużej. Fakt ten sprawi, że ryzykowny staje się nawet przelot tranzytowy przez ten kraj, postój związany z problemami technicznymi, złą pogodą, czy strajkiem ATC, które mogą spowodować, że pilot GA będzie musiał uiścić wysoki rachunek. Członkowie AOPA Italia przygotowują się do uczestniczenia w rządowym planie walki z kryzysem, ale IAOPA-Europe jest przeciwna rozszerzeniu podatku na samoloty zarejestrowane poza Włochami.

Kalkulacje rządu wskazują na wpływy w wysokości 85 mln euro, ale AOPA Italia twierdzi, iż podatek obliczony na podstawie liczby samolotów i śmigłowców zarejestrowanych w kraju, wyniesie 3,52 mln Euro. Jego wysokość będzie jednak zależna od tego czy będzie on zwiększony poprzez wpływy ściągane od samolotów zarejestrowanych poza granicami Włoch. Przepis, który może wpłynąć na utratę części dochodów z turystyki wygląda bardzo niepokojąco. Z powodu dodatkowych opłat, zostało już wyrejestrowanych około 10 procent floty prywatnych samolotów we Włoszech, a wymóg zapłaty co rok kolejnych 3000 Euro spowoduje dalszy odpływ osób od GA.

AOPA Italia chce, aby samolot na zagranicznej rejestracji płacił podatek dopiero gdy będzie przebywał przez 90 lub więcej dni na terytorium Włoch. Miejscowe środowisko lotnicze wnioskuje też o bardziej precyzyjne informacje na temat dokładnej wysokości opłat. Przykładowo, nie wiadomo, czy Piper PA28 o maksymalnej masie startowej do 1,247 kg musi płacić 1,5 Euro za każdy kg do pierwszych 1000 kg i 2,5 Euro dla pozostałych 247 kg (łącznie 2117.5 Euro), czy też ma płacić 2,5 Euro stawki za statek powietrzny o całkowitej masie całkowitej pomiędzy 1000 i 2000 kg (łącznie 3117.5 Euro). Nie wiadomo, czy również będą musiały być uiszczane opłaty od samolotów zabytkowych i ultralekkich.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony