Przejdź do treści
Cessna 172 z silnikiem Centurion
Źródło artykułu

Cessna 172 napędzana silnikiem diesla z ukraińskim certyfikatem

7 września, Ukraiński Urząd Lotnictwa Cywilnego przyznał uzupełniający certyfikat typu (STC) firmie Thielert Aircraft Engines na instalację tłokowych silników diesla Centurion 2,0 i 2.0s w samolotach Cessna 172 R i S.

Zatwierdzenie dotyczy zarówno modelu Centurion 2,0, jak i Power Pack Centurion 2.0s, który jest mocniejszą wersją i posiada większą efektywność paliwową. Jego waga jest taka sama jak modelu Centurion 2.0, jednak jednostka ta generuje dodatkowe 20 KM. „Centurion 2.0s wraz z Cessną tworzą "zgrany zespół", powiedział rzecznik Centurion, Sebastian Wentzler. "Każdy, kto chce posiadać wydajny silnik zużywający mało paliwa powinien zamontować Centurion 2,0. Piloci dążący do wysokiej wydajności będą zadowoleni z osiągów zapewnianych przez te jednostki", dodał.

Dzięki zastosowaniu silnika Centurion 2.0s, możliwe było zwiększenie wagi MTOW Cessny 172 z 1111 kg (2450 funtów) do 1156 kg (2550 funtów), a zużycie paliwa na wysokości przelotowej (70% mocy na wysokości 6 tys. stóp) przy prędkości 115 KTAS zostało określone 24 litry na godzinę lotu. Jednostka ta zapewnia na poziomie morza prędkość wznoszenia 243 m/min, a długość pasa startowego wymagana do pokonania 15 m przeszkody została zredukowana do niecałych 500 m. Konstrukcja może przy pełnym zbiorniku paliwa (166 litrów) wykonywać loty o długości do 1230 km. Podobnie jak wszystkie samoloty wyposażone w silnik Centurion, również Cessna 172 posiada elektroniczny układ sterowania silnika i śmigła.

Pierwsze loty demonstracyjne tak wyposażonych samolotów Cessna na Ukrainie i w Rosji spotkały się z pozytywną reakcją. "Cichy, prosty i, przede wszystkim, bardzo potężny", taka była ogólna opinia z pilotów, którzy mieli okazję wykonać loty modelem 172. Jednym z powodów dla zwiększenia oferty silników Diesla jest niska dostępność avgasu w krajach Europy Wschodniej. Światowa flota samolotów Cessna 172 składa się z ponad 40 tys. egzemplarzy.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.thielert.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony