Przejdź do treści
Wieża kontroli ruchu lotniczego na lotnisku w Rzeszowie

Zakończyła się budowa nowej rzeszowskiej wieży kontroli ruchu lotniczego

2 sierpnia 2012 r., złożeniem do Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie PAŻP kończy budowlany etap realizacji inwestycji. Po uzyskaniu tej decyzji administracyjnej czas przyjdzie na kolejny etap w realizacji tej inwestycji: wyposażenie operacyjne nowej wieży. Zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji uruchomienie operacyjne nowej rzeszowskiej wieży kontroli ruchu lotniczego przewidziano w maju 2013 r.

Historia inwestycji:
• 8 lipca 2011 Pan Krzysztof Banaszek - prezes PAŻP - podpisał umowę na budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego, która służyć będzie obsłudze rzeszowskiego lotniska. Budynek został zbudowany za cenę 14.7 mln zł.
• 23 września 2011 r. na terenie Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka odbyła się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego.
• 23 lipca 2012 r - zgodnie z założonym harmonogramem oraz terminem realizacji umowy na roboty budowlane podpisano końcowy protokół odbioru robót wykonanych przez firmę SKANSKA.
• 2 sierpnia 2012 r., do Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego został złożony wniosek o wydanie pozwolenia na użytkowanie.

Opis inwestycji:
Nowa wieża kontroli ruchu lotniczego została zbudowana na działce o powierzchni 3604 m2. Inwestycja ma na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu lotniczego poprzez zapewnienie odpowiednich warunków pracy służb kontroli ruchu lotniczego. W pracy kontrolerów ogromne znaczenie ma zarówno położenie, jak i wysokość, na której znajduje się ich stanowisko pracy. Poziom operacyjny wieży zaprojektowano na wysokości 27,6 m n.p.t., a sama wieża będzie miała wysokość 33 m n.p.t. Wieża kontroli ruchu lotniczego powstała tuż obok nowego rzeszowskiego terminalu pasażerskiego oraz kompleksu innych inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w Porcie Lotniczym „Rzeszów-Jasionka”. Obecnie należą do nich m.in. budowa równoległej drogi kołowania i drogi szybkiego zejścia, budowa hangarów lotniskowych wraz z zapleczem, a także budowa zaplecza technicznego oraz warsztatów dla potrzeb sprzętu lotniskowego.

Podstawowe parametry budynku TWR RZE:
• powierzchnia użytkowa: 1738,64 m2 ;
• kubatura brutto: 9888,10 m3 ;
• powierzchnia zabudowy: 685,33 m2 .

FacebookTwitterWykop

Nasze strony