Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lion Air wybrał dostawcę awioniki dla floty A320

Thales zainstaluje swój pakiet awioniki w całej flocie 234 nowych maszyn Airbus A320 zakupionych przez Lion Air. Jest to największe zamówienie na wąskokadłubowe samoloty Airbusa, jakie dotychczas złożył ten przewoźnik.

Lion Air, największy prywatny przewoźnik lotniczy w Indonezji i jeden z najszybciej rosnących w południowo-wschodniej Azji, wyposażył już całą swoją flotę ATR w systemy firmy Thales. Pakiet awioniki zainstalowany w nowych samolotach będzie obejmował system zarządzania lotem Thales TopFlight1, który z ponad 60-procentowym udziałem w rynku jest rozwiązaniem preferowanym przez większość operatorów wąskokadłubowych airbusów.

W skład pakietu awioniki dla nowej floty A320 będzie wchodziła również platforma nadzoru ACSS T3CAS2. Po tym, jak Airbus zdecydował, że będzie to standardowa platforma nadzoru dla rodziny A320, cieszy się ona coraz większym zainteresowaniem, szczególnie w Azji. Lion Air dołącza do szybko rosnącego grona linii lotniczych (m.in. China Eastern, Air Asia i Cebu Pacific), które będą stosować tę platformę nowej generacji w swoich flotach.

Pakiet będzie obejmował też nadajnik ratunkowy ELT Integra3. Te wysoce niezawodne systemy zarządzania nawigacją uproszczą pracę pilotów Lion Air, zwłaszcza w mocno zatłoczonej południowoazjatyckiej przestrzeni powietrznej.

„W tym roku znacznie umocniliśmy się na pozycji preferowanego partnera na azjatyckim rynku awioniki. Po wcześniejszym sukcesie z China Eastern zaufanie, jakim ponownie obdarzyły nas linie lotnicze Lion Air w swoim ambitnym programie odnowienia floty, świadczy o tym, że Thales szybko staje się czołowym graczem w regionie”, powiedział Daniel Malka, wiceprezes firmy Thales i dyrektor generalny Avionics Services Worldwide.


1. System zarządzania lotem (FMS) firmy Thales, który łączy zaawansowany sprzęt z najnowszym certyfikowanym oprogramowaniem Airbus Release 1A, oferuje załogom niedoścignioną szybkość reakcji i unikatowe funkcje, takie jak wtórny plan lotu, realistyczne obliczenia trajektorii nawigacyjnej oraz funkcje systemu lądowania FMS (FLS).

2. T3CAS® firmy ACSS to kompletne rozwiązanie nadzoru lotu, które łączy systemy TCAS, TAWS i transponder w jednej obudowie 6MCU na pokładzie wąskokadłubowych airbusów. T3CAS to platforma, która oferuje nawigację Required Navigation Performance – Authorization Required (RNP AR), funkcje Airborne Traffic Situational Awareness (ADS-B IN ATSAW), pełną zgodność z systemami ochrony przed przekroczeniem pasa startowego (ROPS) oraz pierwszy na rynku transponder zgodny ze specyfikacją ADS-B OUT DO-260B.

Spółka Aviation Communication & Surveillance Systems (ACSS), należąca w 70 proc. do L-3 i w 30 proc. do Thales, jest liderem w dziedzinie systemów awioniki, które zwiększają bezpieczeństwo, świadomość sytuacyjną oraz efektywność pilotów we wszystkich fazach lotu. ACSS, obok Aviation Recorders, Avionics Systems Display Systems i Electronic System Services, stanowi część L-3.

Platforma jest zgodna z istniejącymi i przyszłymi wymogami ATM w Europie, Stanach Zjednoczonych oraz regionie APAC i przygotowuje grunt pod rozwiązania ADS-B IN. T3CAS® oferuje nie tylko zintegrowane systemy TCAS Change 7.1, TAWS oraz transponder ADS-B w obudowie 6 MCU, ale również pełną gamę funkcji Airbus ADS-B IN, takie jak ATSA-AIRB (Enhanced Air traffic Surveillance) oraz ATSA-ITP (In Trail Procedure) w samolotach wąskokadłubowych i dalekodystanowych.

3. Integra ELT to nadajnik ratunkowy stanowiący rozszerzenie serii nadajników OROLIA (poprzednio KANNAD), które powstały z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa lotu. Dzięki wbudowanemu odbiornikowi GPS i wewnętrznej antenie nadajnik INTEGRA jest całkowicie autonomiczny. To jedyny nadajnik ELT, który automatycznie przełącza się na wewnętrzną antenę, kiedy wykryje odłączenie anteny zewnętrznej.


O Grupie Thales

Firma Thales to światowy lider technologiczny w sektorze lotniczym, kosmicznym i obronnym, a także w dziedzinie bezpieczeństwa oraz transportu. Firma zatrudnia 65 000 pracowników w 56 krajach i osiągnęła dochody na poziomie 14,2 miliarda euro. Dzięki personelowi 22 500 inżynierów i naukowców firma Thales dysponuje wyjątkowymi możliwościami w zakresie projektowania, opracowywania i wdrażania wyposażenia, systemów i usług spełniających najbardziej złożone wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Firma Thales działa aktywnie w wymiarze globalnym, prowadząc oddziały na całym świecie, które współpracują z klientami jako partnerzy lokalni.


Informacje o Lion Air

Indonezyjskie linie lotnicze Lion Air rozpoczęły działalność w 2000 r. z jednym samolotem w flocie. Obecnie nowe samoloty Lion Air latają do ponad 36 miast w Indonezji oraz do wielu innych krajów, takich jak Singapur, Malezja i Wietnam. Jako największy prywatny przewoźnik w Indonezji Lion Air oferuje pasażerom nie tylko przystępne ceny biletów, ale również bezpieczne, komfortowe, niezawodne i wygodne podróże powietrzne.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony