Zmniejszenie niedoborów paliwa Avgas w zachodniej Kanadzie
Niedobór paliwa Avgas 100LL w zachodniej Kanadzie i częściach północno-zachodniego Pacyfiku nieco się zmniejsza, ale firma dostarczająca paliwo nie podaje, jak długo to potrwa.
Około miesiąc temu rafineria Imperial Oil Strathcona zlokalizowana w pobliżu Edmonton w Albercie przestała produkować paliwo Avgas 100LL, co wpłynęło na sprzedawców paliw od północnego Ontario po zachodnie wybrzeże USA, w tym części stanu Waszyngton.
Większość portów lotniczych stanu Georgia zaczęła ograniczać sprzedaż, czasami oferując je jedynie samolotom stacjonującym na danym obiekcie. Firma nadaje także priorytet dostawom do kluczowych odbiorców, takich jak samoloty przeciwpożarowe, które nadal korzystają z paliwa Avgas (większość z nich to konstrukcje turbośmigłowe).
W zeszłym tygodniu rafineria poinformowała, że wysyła pewną ilość paliwa do dystrybucji, ale nie wznowiła pełnej produkcji w Edmonton. Nie mówi również, jak długo potrwa „problem operacyjny” związany z niedoborami.
Wiele przedsiębiorstw lotniczych, w tym ośrodki szkoleniowe i spadochronowe, zgłosiły, że przynajmniej częściowo są uziemione z powodu niedoborów. Wpłynęło to również na operacje Angel Flight w południowej Kolumbii Brytyjskiej, ale nie spowodowało uziemienia lotów medycznych. Piloci kierują się na lotniska, które mają paliwo i tam tankują.
„Jesteśmy zdeterminowani, aby utrzymać tę usługę” – powiedział CBC News rzecznik Brent Bidston.
Niedobory spowodowały również 35 procentowy wzrost cen.
Komentarze