Zmiany tras dolotowych i odlotowych z TLV z powodu działań terrorystycznych
Państwo Izrael powstało w maju 1948 r. i od tego czasu jest otoczone przez nieprzyjazne narody i niezgodę społeczno-teologiczną, co powoduje niemal ciągłe narażenie na ataki z różnych stron. Pod koniec XX i na początku XXI wieku, uderzenia grup sprzeciwiających się temu krajowi były wymierzone w liczne aspekty jego infrastruktury, w tym zasoby niezbędne w ramach zapewniania bezpieczeństwa żeglugi powietrznej.
Ostatnio ataki na izraelskie miasta zakłócały transmisję i odbiór sygnałów GPS do tego stopnia, że samoloty pasażerskie lecące na międzynarodowe lotnisko Ben Guriona (TLV) były przekierowywane na alternatywne trasy wiodące obok żydowskich osad w Judei i Samarii.
Trasy te są dłuższe i mniej wygodne niż te umożliwiające bezpośredni dolot do Międzynarodowego Portu Lotniczego Ben Guriona w Tel Awiwie, ale w przypadku braku ciągłości odbioru GPS statki powietrzne operujące w pobliżu TLV muszą polegać na starszych, naziemnych pomocach nawigacyjnych, takich jak m.in. VOR.
Chociaż procedury takie są sprawdzone i wystarczająco dokładne, aby zapewnić bezpieczeństwo operacji lotniczych, to są podatne na zakłócanie lub zniekształcanie sygnału, do czego są wykorzystywane wystrzeliwane w kierunku instalacji VOR lub lokalizera ładunki wybuchowe.
Niezadowoleni z niestandardowych ścieżek podejścia i odlotów mieszkańcy izraelskich osiedli Modi'in Illit, Hashmonaim, Lapid i Kfar Oranim, zaczęli się skarżyć na poziomu hałasu generowany przez przelatujące o każdej porze dnia i nocy samoloty pasażerskie. W obliczu dużej liczby takich skarg władze izraelskie poinformowały opinię publiczną, że zmiany tras zostały wymuszone atakami terrorystycznymi na ten kraj.
Komentarze