Przejdź do treści
Lotnisko London Heathrow - widok z powietrza, for. Daily Mail
Źródło artykułu

Wielka Brytania zakazuje rosyjskim liniom lotniczym sprzedaży cennych slotów

W ramach nowych sankcji związanych z inwazją Rosji na Ukrainę, rząd Wielkiej Brytanii zakazał rosyjskim liniom lotniczym sprzedaży slotów (prawo do korzystania z portów lotniczych w określonych godzinach) na brytyjskich lotniskach. Sankcje oznaczają, że Aeroflot, Ural Airlines i Rossiya nie będą w stanie ich sprzedać, a rząd Wielkiej Brytanii szacuje, że te sloty są warte 62 mln dolarów.

„Dopóki Putin będzie kontynuował swój barbarzyński atak na Ukrainę, będziemy nadal atakować rosyjską gospodarkę”, powiedziała 19 maja minister spraw zagranicznych Liz Truss. „Już zamknęliśmy naszą przestrzeń powietrzną dla rosyjskich linii lotniczych, a dziś upewniamy się, że przewoźnicy z tego kraju nie będą mogli spieniężyć swoich lukratywnych slotów na naszych lotniskach”. Sloty na lotniskach o ograniczonej przepustowości, takich jak London Heathrow i Gatwick, są bardzo poszukiwane i mogą być warte miliony funtów. Na przykład w 2019 r. easyJet nabył od upadłego Thomasa Cooka za 45 mln dolarów 27 praw do startów i lądowań na lotniskach Gatwick w Londynie i Bristolu.

Wielka Brytania już uznała za przestępstwo, gdy jakikolwiek rosyjski samolot będzie latał lub wyląduje w tym kraju. Rząd ma również uprawnienia do usuwania z brytyjskiego rejestru statków powietrznych samolotów należących do osób lub firm objętych sankcjami.

„Dzisiaj rząd Wielkiej Brytanii opiera się na zdecydowanych działaniach, które już podjęliśmy przeciwko flagowemu rosyjskiemu przewoźnikowi Aeroflot ora Rossiya i Ural Airlines. Oznacza to, że nie będą mogli korzystać z drogich slotów na lotniskach w Wielkiej Brytanii” – skomentował sekretarz ds. transportu Grant Shapps.

„Nasze działania uniemożliwią również Rosji ich sprzedaż i zarobienie nawet 50 mln funtów”. Truss dodał: „Każda sankcja gospodarcza wzmacnia nasze jasne przesłanie dla Putina – nie zatrzymamy się, dopóki Ukraina nie zwycięży”. Rosja podjęła różne kroki, aby utrzymać swoje linie lotnicze na niebie po tym, jak została dotknięta szeregiem sankcji. Rosyjski rząd dokonał ponownej rejestracji zagranicznych samolotów, zmuszając największe światowe firmy leasingowe do odpisania wartości statków powietrznych wydzierżawionych rosyjskim przewoźnikom, a także dokonał przeglądu przepisów o certyfikacji części i samolotów.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony