Przejdź do treści
Źródło artykułu

Boeing świętuje ostateczną fazę montażu tysięcznego 767

Ostateczna faza montażu tysięcznego samolotu Boeing 767 właśnie się rozpoczął. Pracownicy uczcili to podczas specjalnego wydarzenia w fabryce Boeing w Everett w stanie Waszyngton.

“To wydarzenie jest wyrazem uznania dla wszystkich pracowników, którzy przez 30 lat przyłożyli się do budowy samolotów 767,” powiedziała Kim Pastega, Wiceprezes i dyrektor nadzorujący program 767 w Boeing Commercial Airplanes. „To osiągnięcie jest ukoronowaniem wieloletniej pracy nad tym przełomowym samolotem, który był ulepszany na przestrzeni lat.”

Ostateczna faza montażu to ostatni etap produkcji poprzedzający przeniesienie samolotu z fabryki do hangaru, w którym będzie malowany. Następnie samolot będzie przetransportowany do Everett Delivery Center, gdzie przeprowadzone będą testy naziemne i loty testowe. Tysięczny samolot – 767-300ER (wersja rozszerzona) to model pasażerski przeznaczony dla linii lotniczych ANA (All Nippon Airways). Jest to również ostatni 767, który zostanie zmontowany w dotychczasowym miejscu. Kolejna linia produkcyjna, rozpoczynająca się od produkcji egzemplarza numer 1001 – na której produkowane będą w przyszłości wszystkie samoloty z rodziny 767 - będzie się znajdować w nowej, mniejszej fabryce.

Tysięczny egzemplarz 767 ma zostać dostarczony do ANA w przyszłym miesiącu. Linie lotnicze ANA, są partnerem koncernu Boeing od 1979 roku, kiedy to złożyły pierwsze zamówienie na samolot 767. Podczas wieloletniej współpracy zamówiły już 89 maszyn tego typu.

Boeing będzie wykorzystywać model 767 jako platformę dla swojego NewGen Tanker. Uwarunkowane jest to wygraniem przez Boeing przetarg na produkcję KC-X Tanker dla Sił Lotniczych Stanów Zjednoczonych. Zamówienie zostanie złożone na początku tego roku.

Rodzina 767 to samoloty ciche, ekologiczne i wydajne pod względem zużycia paliwa. Charakteryzują się wszechstronnością wśród samolotów dwustu- lub trzystu-siedzeniowych. W skład rodziny 767 wchodzą trzy modele – 767-200ER, 767-300ER i 767-400ER – oraz wąskokadłubowy samolot transportowy, który bazuje na kadłubie 767-300ER.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony