Przejdź do treści
T-7A Red Hawk - kołowanie na lotnisku (fot. Boeing)
Źródło artykułu

T-7A Red Hawk zakończył próby kołowania przed pierwszym lotem

Koncern Boeing poinformował, że 20 czerwca br. samolot szkolenia zaawansowanego T-7A Red Hawk pomyślnie przeszedł testy naziemne, których zamierzeniem było potwierdzenie, że wszystkie systemy zasilania i elektryczne działają zgodnie z założeniami. Ten najnowszy samolot szkoleniowy Sił Powietrznych USA jest prawie gotowy do swojego pierwszego lotu.

„Sterowanie i polecenia do systemu fly-by-wire były precyzyjne, a samolot manewrował wyjątkowo dobrze” – powiedział Steve Schmidt, główny pilot testowy Boeinga T-7. „Wszystko działało zgodnie z projektem i oczekiwaniami.”

Konstrukcja jest jednym z pięciu egzemplarzy inżynieryjno-produkcyjnych, które zostaną użyte w programie  testów w locie. Mają się one odbyć tego lata w St. Louis, a następnie jesienią zostaną przeniesione do Bazy Sił Powietrznych Edwards.

„Naszym priorytetem jest opracowanie tego zaawansowanego trenażera i przekazanie go przyszłym pilotom myśliwców i bombowców” – powiedziała Evelyn Moore, wiceprezes i kierownik programu T-7. „Ten test przybliża nas o krok do wzbicia się w przestworza T-7A Red Hawk”.

Od czasu przyznania kontraktu Boeing wykonał dwa odrzutowce reprezentatywne rejestrując ponad 7000 danych i punktów testowych potwierdzających niezawodność platformy.

Opracowany w ramach partnerstwa między Boeingiem i Saabem, T-7A Red Hawk został zaprojektowany cyfrowo przy użyciu systemów definicji i zarządzania danymi opartych na modelach 3D firmy Boeing. Produkcja Red Hawka oficjalnie rozpoczęła się w lutym 2021 r., a pierwsza jednostka zjechała z linii produkcyjnej w kwietniu 2022 r. Model ten ma zastąpić starzejącą się flotę T-38 Sił Powietrznych USA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony