Przejdź do treści
Międzynarodowe lotnisko w Wiedniu (fot. slots-austria.com)
Źródło artykułu

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) akcentuje problem ze slotami portowymi

Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) wezwało do „globalnego dostosowania przepisów dotyczących przydziałów slotów w portach lotniczych w celu zabezpieczenia ich alokacji zgodnie z wytycznymi Worldwide Airport Slot Guidelines (WASG)."

Szczegóły operacji lotniczych nie są zbyt często przedmiotem tak intensywnej analizy, ale ostatnie wydarzenia zaczęły zagrażać status quo, którym cieszy się WASG. Organizacja akcentuje, że „fragmentacja przepisów dotyczących slotów grozi zakłóceniem rozkładów lotów i zagraża postępom w globalnej łączności, wydajności, konkurencji i wyborze”. Nie zgadza się z liczbą rosnących w branży portów lotniczych z regulowanymi slotami, postrzegając każdy taki obiekt jako podążający własną drogą i grający we własnym interesie.

W swoim idealnym systemie rządy włączyłyby WASG lub „zmieniłyby istniejące przepisy dotyczące slotów, aby współpracowały z Worldwide Airport Slot Board”. Pod zarządem „eksperci ds. slotów” z linii lotniczych, portów lotniczych i przedstawicieli branży służą do oceny i regulowania wydawania przydziałów czasu na samoloty w całej większej sieci tranzytu lotniczego.

IATA twierdzi, że spadek autonomii jest rekompensowany „korzyściami płynącymi z coraz bardziej połączonej, zrównoważonej i wydajnej sieci transportu lotniczego”. „Branża transportu lotniczego rozwija się dzięki spójnym światowym standardom, a wytyczne Worldwide Airport Slot Guidelines są niedocenionym elementem systemu transportu lotniczego.

"Dzięki WASG podróżni, firmy i gospodarki na całym świecie czerpią korzyści ze stałego wzrostu połączeń lotniczych, silnej konkurencji i różnorodności tras, jednocześnie zapewniając wzrost wykorzystania ograniczonej przepustowości portów lotniczych. Rządy powinny dostosować swoje zasady dotyczące slotów do tego globalnego standardu, aby skorzystać z lepszej łączności lotniczej, wydajności i możliwości wyboru dla konsumentów” – powiedział Willie Walsh, prezes IATA.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony