Przejdź do treści
Trening pilota przed rejsem, fot. Airbus
Źródło artykułu

Rynek komercyjnych usług lotniczych podwoi wartość do 2041 r.

Specjaliści Airbusa prognozują, iż rynek usług w branży lotniczej powróci do poziomu sprzed pandemii już w 2023 r. i podwoi swoją wartość w ciągu następnych 20 lat – z 95 mld dolarów obecnie do ponad 230 mld USD w 2041 r. Wynika tak z najnowszej prognozy Global Services Forecast (GSF). W efekcie liczba osób pracujących w usługach lotniczych, utrzymujących na co dzień cywilne statki powietrzne w ruchu, ma wzrosnąć o kolejne dwa miliony.

„Każdego dnia miliony ludzi utrzymują globalną flotę samolotów pasażerskich i towarowych w powietrzu. Do 2041 roku liczba pilotów, personelu pokładowego i specjalistów od obsługi technicznej ma wzrosnąć o kolejne dwa miliony”, mówi Philippe Mhun, wiceprezes wykonawczy Airbusa do spraw programów i usług. „Przyspieszona cyfryzacja operacji  lotniczych i obsług, a także rosnący udział maszyn najnowszej generacji w eksploatowanej flocie doprowadzą do ogromnego zapotrzebowania na nowe umiejętności i pracowników, wykorzystujących nowe narzędzia i sposoby pracy w celu zwiększania wydajności branży lotniczej, zmniejszenia zużycia paliwa i emisyjności.”

Nowe miejsca pracy_prognoza Airbusa

Nowe miejsca pracy_prognoza Airbusa

Skumulowana roczna stopa wzrostu sektora wynosząca 3,7% doprowadzi do podwojenia wartości rynku usług w ciągu najbliższych dwóch dekad. Towarzyszyć temu będzie większe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych pracowników. Potrzeba będzie: 585 000 nowych pilotów, 640 000 nowych techników i 875 000 nowych stewardess i stewardów.

Ponieważ przewoźnicy bardziej koncentrują się na podstawowej działalności, usługi mające na celu poprawę dostępności i wydajności statków powietrznych będą coraz częściej zlecane na zewnątrz, co pobudzi rynek takich firm. Usługi te będą oparte na zrównoważonym rozwoju cyfryzacji, łączności internetowej i innowacjom, co pozwoli zmaksymalizować ich wydajność w celu wspierania ambicji zeroemisyjności w odniesieniu do CO2.

Obsługa techniczna samolotu airbusa, fot. Airbus

Obsługa techniczna samolotu airbusa, fot. Airbus

Mhun podsumowuje: „Prognoza GSF współgra z naszą strategią. Jesteśmy gotowi na czekające nas wyzwania. Zadowolenie klientów jest naszym priorytetem. Będziemy ich wspierać przez doskonalenie usług i nową transformację energetyczną, w pełni wykorzystując cyfrowe możliwości tkwiące w programie Airbus Skywise. Usługi lotnicze pozostaną jedną z najbardziej zaawansowanych technicznie i umiędzynarodowionych branż gospodarki”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony