Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rosawiacja przestaje publikować dane dotyczące floty rosyjskich linii lotniczych

Rosyjska Federalna Agencja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) zaprzestała publikowania danych na temat liczby samolotów we flocie rosyjskich linii lotniczych. Informacje te były wcześniej publicznie dostępne w rejestrze linii lotniczych na stronie internetowej agencji i obejmowały typ i liczbę samolotów ujętych w certyfikacie operatora każdego przewoźnika.

Jednak, jak po raz pierwszy zauważył portal lotniczy ATO.ru, najnowsza wersja rejestru, datowana na 18 kwietnia 2024 r., wymienia jedynie typy statków powietrznych zawarte w certyfikacie operatora lotniczego każdej linii lotniczej, bez podawania ich znaków rejestracyjnych.

Ostatni rejestr zawierający tego typu szczegółowe dane został opublikowany 20 października 2023 r. W tym czasie 116 rosyjskich firm posiadało certyfikaty operatora, w ramach których użytkowano 2228 samolotów i śmigłowców.

Rosawiacja wyjaśniła firmie Kommersant, że usunięcie danych floty z publicznej strony internetowej jest konieczne w celu "optymalizacji publikowanych informacji".

Źródła branżowe podają, że zmiana ta może pomóc rosyjskim przewoźnikom w obejściu sankcji i umożliwić im uzupełnienie floty poprzez korzystanie z rynków wtórnych w tak zwanych "przyjaznych krajach".

24 czerwca 2024 r. Unia Europejska dodała Ural Airlines, jedną z największych rosyjskich linii lotniczych, przedsiębiorstwo logistyki lotniczej Wołga-Dniepr oraz operatora portu lotniczego Novaport do zaktualizowanej listy podmiotów objętych sankcjami w związku z ich udziałem lub wsparciem rosyjskiej inwazji Ukrainy.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony