Przejdź do treści
Rolls-Royce testuje nowy silnik Pearl 10X zamontowany na skrzydle samolotu B747 (fot. Rolls-Royce)
Źródło artykułu

Rolls-Royce rozpoczął testy w locie silnika Pearl 10X

Rolls-Royce rozpoczął kampanię testów w locie swojego najnowszego silnika lotniczego dla rynku lotnictwa biznesowego, Pearl 10X, na specjalnym latającym stanowisku testowym Boeinga 747. Silnik został wybrany przez francuskiego producenta samolotów Dassault do zasilania nowego flagowego Falcon 10X.

Rozpoczęcie testów w locie to ważny kamień milowy dla programu Pearl 10X i dla firmy Rolls-Royce, ponieważ koncentruje się on na rozwoju rynku lotnictwa biznesowego. Pearl 10X to najnowszy członek rodziny silników Pearl i pierwszy silnik Rolls-Royce’a, jaki kiedykolwiek napędzał biznesowy odrzutowiec Dassault. Wybór Pearl 10X przez francuskiego producenta samolotów na swój nowy topowy produkt to kolejny dowód na pozycję Rolls-Royce’a jako wiodącego producenta silników w lotnictwie biznesowym.

Piloci i inżynierowie zajmujący się testami w locie z siedzibą w Tucson w Arizonie w USA przetestują jednostkę w nadchodzących miesiącach. Program prób w locie będzie obejmował sprawdzenie wydajności silnika przy różnych prędkościach i wysokościach, ponowne odpalenie w locie, testy systemu przeciwoblodzeniowego oraz testy wibracji wentylatorów na różnych wysokościach.

Jak dotąd program rozwoju naziemnego obejmował rygorystyczne testy nowej komory spalania ALM o ultraniskiej emisji. Silnik, który już w pierwszym uruchomieniu testowym przekroczył docelowe poziomy ciągu, będzie najpotężniejszym silnikiem do lotnictwa biznesowego w ofercie Rolls-Royce’a.

Philipp Zeller, wiceprezes Dassault powiedział: "Jesteśmy podekscytowani rozpoczęciem tej ważnej kolejnej fazy programu rozwoju silników wraz z naszą kampanią testów w locie. Wszystkie przeprowadzone do tej pory próby potwierdzają niezawodność silnika i pokazują, że spełnia on wymagania dotyczące wydajności wymagane do zasilania flagowego Falcona 10X."

Program postępuje w szybkim tempie i obejmuje już ponad 2300 godzin testów, zarówno na demonstratorze Advance 2, jak i w konfiguracji silnika Pearl 10X.

W porównaniu z ostatnią generacją silników do lotnictwa biznesowego Rolls-Royce, Pearl 10X oferuje o 5% wyższą wydajność, zapewniając jednocześnie wyjątkowo niski poziom hałasu i emisji. Rezultatem jest silnik oferujący wiodące na rynku połączenie mocy i wydajności.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony