Przejdź do treści
Źródło artykułu

Po starcie z lotniska JFK CRJ9 stracił całą nawigację (korespondencja ATC)

14 stycznia 2023 r., Canadair CRJ-900 należący do linii Endeavor (znaki rejestracyjne N931XJ) wykonywał lot dla Delta Airlines numer DL-5459 z Nowego Jorku do Rocheste z 72 pasażerami i 4 członkami załogi na pokładzie. Wkrótce po starcie z pasa startowego 31L lotniska JFK, załoga poinformowała ATC, że właśnie straciła całą nawigację i poprosiła o wektorowanie.

Piloci wyrównali lot na FL100, a następnie zgłosili, że mogą oddalić się od wybrzeża maksymalnie na 15 NM bo nie mieli żadnych odczytów swojej pozycji. Poprosili ATC o pomoc w powrocie na lotnisko i monitorowanie różnic kursowych, a następnie poinformowali, że kierują się na kurs 220 stopni.

Kontroler potwierdził, że widzi ich na tym kursie. Podczas wektorowania celem wykonania podejścia ILS do pasa 31L okazało się, że samolot nie skręcał zgodnie z wytycznymi. Podczas próby przechwycenia localizera załoga zgłosiła, że nie widzi wskazań ILS i musi zostać skierowana na pas przez kontrolera obserwującego lot samolotu na ekranie radaru.

Około 3 mil przed pasem załoga zgłosiła, że widzi lotnisko i uzyskała zezwolenie na podejście z widocznością do pasa 31L, gdzie bezpieczne wylądowała ok 35 min po odlocie. Zastępczy CRJ-900 (znaki rejestracyjne N183GJ) dotarł do Rochester z około 4,5-godzinnym opóźnieniem.

Wizualizacja lotu na portalu flightaware.com (LINK)

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

Incydent na lotnisku JFK - korespondencja ATC

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony