Odradza się rynek samolotów szerokokadłubowych
Dreamliner Boeinga wrócił na rynek po ponad rocznej przerwie dokładnie w czasie, gdy pojawił się popyt na maszyny szerokokadłubowe po dłużej trwającym spadku.
Boeing przekazał 17 sierpnia American Airlines pierwszy od maja 2021 B787 Dreamliner potwierdzając, że uporał się z problemami konstrukcyjno-technicznymi w tych samolotach. Czeka go teraz zaakceptowanie przez urząd lotnictwa FAA wszystkich pozostałych 120 maszyn czekających na wydanie klientom — pisze Reuter.
Tak się składa, że analitycy zaczynają mówić o popycie na duże samoloty po kilku latach nasycenia rynku nimi. Linie lotnicze na świecie przygotowują się do wymiany floty. Arabia Saudyjska prowadzi rozmowy o możliwie dużym zamówieniu, rozmowy trwały od kilku lat z różnym nasileniem, ale dotąd nie było decyzji. Nowy program Vision 2030 następcy tronu w Rijadzie zakładający inwestowanie w turystykę i lotnictwo powinien teraz przyśpieszyć decyzję. Kandydują do zamówienia B787 i B777X. Tajwańska China Airlines rozważa opcję wymiany 22 airbusów A330, kandydatami są B787 i A330neo. Malaysia Airlines ma w tych dniach ogłosić kupno 20 A330neo, w tym połowę od Airbusa.
Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl



Komentarze