Przejdź do treści
Źródło artykułu

Nowy system ma umożliwić kołowanie samolotów przy użyciu APU

3 czerwca 2025 r., firma StandardAero ogłosiło partnerstwo z Green Taxi Solutions (GTS), która to współpraca ma na celu zainicjowanie rozwoju „Zero Engine Taxi”.

Rozwijany przez firmy system umożliwiłby samolotom kołowanie przy użyciu wyłącznie APU (Auxiliary Power Unit) do zasilania silników elektrycznych zamontowanych na kołach podwozia. GTS twierdzi, że rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić 80 tys. galonów paliwa i 250 tys. USD rocznie na samolot, a także zmniejszy zużycie paliwa, hamulców i silników oraz hałas na lotniskach.

Były pilot myśliwca i założyciel GTS, David Valaer, podkreślił w oświadczeniu znaczenie współpracy między partnerami branżowymi.

„To partnerstwo stawia nas na drodze do sukcesu poprzez dostosowanie naszej innowacyjnej technologii do sprawdzonego partnera certyfikującego” — powiedział Valaer. „Dzięki wsparciu FAA i naszych światowej klasy współpracowników wprowadzamy na rynek przełomowe rozwiązanie, które jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie branży na opłacalne i zrównoważone operacje naziemne”, dodał.

StandardAreo będzie zarządzać uzyskaniem zatwierdzenia dla elektrycznego systemu kołowania, co ma potrwać od dwóch do trzech lat. Certyfikacja rozpocznie się od Embraera E175, a następnie obejmie inne samoloty komercyjne i wojskowe.

Więcej informacji na ten temat dostępnych jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony