Przejdź do treści
Źródło artykułu

Małe kazachskie linie dostały samolot zamówiony przez Białoruś

Z zakładów Boeinga w Everett wystartował Boeing 737 MAX przeznaczony dla kazachskich linii SCAT Airlines. „Nowy” samolot, który niedawno skończył trzy lata, został najpierw zamówiony przez białoruskie linie lotnicze Belavia. Jednak ze względu na sankcje nałożone na białoruskiego przewoźnika, samolot otrzymały małe kazachskie linie lotnicze.
Kazachskie linie lotnicze dostały kolejnego Boeinga

Boeing 737-8 MAX zarejestrowany jako UP-B3737 wystartował z Paine Field w Waszyngtonie o 07:29 czasu lokalnego 4 sierpnia. Ponieważ miejsce docelowe znajduje się po drugiej stronie globu w Azji Środkowej, samolot musiał zrobić postój na tankowanie, który w tym przypadku odbył się na międzynarodowym lotnisku Keflavik na Islandii. Pierwszy etap lotu trwał 6 godzin i 43 minuty, a 737 wylądował na KEF o 21:12 czasu lokalnego.

Nie tracąc czasu na Islandii, samolot wystartował o 23:32. Ten nocny rejs trwał 8 i pół godziny, a samolot wylądował w Taszkiencie, w Uzbekistanie, o 13:05, 5 sierpnia. Ten drugi przystanek jest interesujący, biorąc pod uwagę fakt, że kazachskie linie lotnicze SCAT mają siedzibę w Shymkencie. Rzeczywiście, lotniska w Shymkent (Kazachstan) i Taszkient (Uzbekistan), choć oddzielone międzynarodową granicą, znajdują się zaledwie 123 km od siebie.

Czytaj całość artykułu na stronie www.obserwatorlogistyczny.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony