Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lufthansa zamawia 10 Airbusów A350-1000 i 5 kolejnych A350-900

Lufthansa Group zawarła umowę z Airbusem na powiększenie eksploatowanej floty pasażerskiej o 10 Airbusów A350-1000 i 5 Airbusów A350-900. Dzięki wiążącemu zamówieniu na szerokokadłubowce najnowszej generacji przewoźnik będzie kontynuował dążenie do dekarbonizacji. W porównaniu z samolotami poprzedniej generacji, A350 zużywa znacznie mniej paliwa, co skutkuje odpowiednią redukcją emisji spalin.

Oprócz umowy w sprawie zakupu nowych samolotów, Airbus i Lufthansa podpisały porozumienie (MOU) na rzecz dalszego współpracy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i przyszłych technologii. Przewiduje ono zintensyfikowane wykorzystanie zrównoważonych paliw lotniczych, dalszą optymalizację operacji w powietrzu poprzez wydajniejsze zarządzanie lotami oraz badania nad wykorzystaniem wodoru.

„Cieszymy się, że Lufthansa uzupełnia portfel zamówień na A350 do łącznie 60 samolotów, dołączając przy okazji do rosnącej liczby użytkowników A350-1000 na całym świecie. Presja ekonomiczna i związana ze zrównoważonym rozwojem staje się namacalną rzeczywistością wraz z ponownym wzrostem liczby lotów międzynarodowych. Tu dają o sobie znać ogromne zalety A350 jako jedynego samolotu szerokokadłubowego zaprojektowanego od podstaw, a tym samym najbardziej rentownego w użytkowaniu”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor ds. międzynarodowych w Airbusie. „Zamawiając największego przedstawiciela rodziny A350, Lufthansa odniesie korzyści z pełnego ujednolicenia floty Airbusów, zapewniając sobie pożądaną elastyczność operacyjną i ogromne korzyści ekonomiczne”.

Najnowszym zamówieniem Lufthansa wzmacnia wieloletnią współpracę z Airbusem. Od czasu zakupu A300 w latach 70-tych Lufthansa Group eksploatuje wszystkie produkty z oferty Airbusa, począwszy od A220, rodziny A320, A330/A340, A350, skończywszy na A380.

A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na świecie oraz lider w sektorze maszyn dalekiego zasięgu w kategorii 300-410 miejsc. W zaprojektowanej od zera konstrukcji A350 inżynierowie Airbusa zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania aerodynamiczne i technologie, zapewniając użytkownikom i podróżnym niezrównane standardy rentowności i komfortu lotu. Jego silniki nowej generacji i zastosowanie lekkich materiałów sprawiają, że A350 to najbardziej oszczędny duży samolot szerokokadłubowy, zarazem najcichszy odrzutowiec w swojej klasie. Emituje o połowę mniejszy hałas w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Kabina pasażerska w standardzie Airspace w A350 jest najcichszą ze wszystkich kabin w samolotach szerokokadłubowych i oferuje pasażerom i załogom dostęp do najnowocześniejszych usług multimedialnych, zapewniając przy tym komfort podniebnej podróży. Według stanu na koniec stycznia 2023 roku Airbus uzyskał od 54 klientów z całego świata wiążące zamówienia na łącznie 925 egzemplarzy A350, co czyni tę maszynę jednym z najpopularniejszych szerokokadłubowców w historii lotnictwa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony