Linie STARLUX zamawiają pięć kolejnych A350F
Tajwańskie linie STARLUX zamówiły w Airbusie pięć kolejnych frachtowców A350F. Jest to podwojenie zamówienia złożonego przez firmę w zeszłym roku na pięć nowych samolotów cargo. Flota A350F w barwach STARLUX Cargo ma obsługiwać niektóre z najbardziej ruchliwych tras towarowych na świecie.
„Rynek cargo stanie się kluczowym elementem naszego modelu biznesowego, dzięki korzystnemu położeniu geograficznemu Tajwanu", powiedział Glenn Chai, dyrektor generalny STARLUX. „A350F to idealny wybór dla nas. Oferuje podobną ładowność jak frachtowce poprzedniej generacji, ale przy bardzo znaczącej redukcji zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla".
„Dziękujemy STARLUX Airlines za stałe zaufanie do Airbusa i naszych produktów", powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży samolotów komercyjnych w Airbusie. „A350F idealnie wpasuje się w najnowszej generacji flotę przewoźnika, którą wyróżnia wyjątkowy poziom technicznej i operacyjnej wspólności. To drugie zamówienie złożone przez szybko rozwijającego się przewoźnika jest kolejnym potwierdzeniem, że zupełnie nowy A350F będzie przełomowym narzędziem na rynku usług transportu ciężkiego".
Obecnie STARLUX Airlines dysponują 26 samolotami Airbusa, w tym A321neo, A330neo i A350-900.
Opracowywany właśnie wariant towarowy A350 będzie przewozić ładunek o masie do 111 ton i latać na odległość do 8700 km przy znacznie niższych kosztach niż jakikolwiek inny dostępny obecnie frachtowiec. A350F umożliwi STARLUX Cargo obsługę wszystkich rynków transportu ciężkiego na świecie. Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent-XWB97, samolot zapewni zmniejszenie zużycia paliwa i emisji gazów cieplarnianych nawet o 40% w porównaniu ze starszym modelem 747F i będzie o co najmniej 20% bardziej rentowny niż jego konkurent. A350F otrzyma największe w branży cargo drzwi ładunkowe na głównym pokładzie, a długość kadłuba i jego pojemność zoptymalizowano pod kątem załadunku standardowych palet i kontenerów lotniczych. Ponad 70% płatowca wykonano z zaawansowanych materiałów, dzięki czemu masa startowa frachtowca jest o 46 ton mniejsza w porównaniu z konkurentami. A350F to także jedyny samolot towarowy, który całkowicie spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, które wejdą w życie w 2027 r.
Znajdujący się obecnie w fazie rozwoju A350F będzie przewozić ładunek o masie do 111 ton i latać na dystansie do 8700 km. Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, zapewni redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 40% w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji o podobnym zakresie ładowności. A350F wyróżniają największe w branży lotniczego cargo drzwi ładunkowe na pokładzie głównym, a długość i pojemność kadłuba zostały zoptymalizowane na potrzeby przewozu standardowych palet i kontenerów. Ponad 70% kadłuba wykonano z zaawansowanych materiałów, dzięki czemu masa startowa frachtowca jest o 46 ton niższa niż w przypadku konkurencyjnego transportowca. A350F jest również jedynym samolotem towarowym już spełniającym zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, które wejdą w życie w 2027 roku.
Według stanu na koniec listopada ub.r. Airbus zdobył zamówienia od 61 klientów z całego świata na 1345 egzemplarzy A350, w tym na 55 A350F od 10 znaczących przewoźników cargo.
Komentarze