Przejdź do treści
Źródło artykułu

LATAM Airlines odbierają pierwszy samolot A321neo i zamawiają 13 kolejnych takich maszyn

Linie LATAM Airlines odebrały pierwszy samolot A321neo leasingowany za pośrednictwem od AerCap i złożyły zamówienie na 13 dodatkowych A321neo, aby rozszerzyć siatkę obsługiwanych tras i stymulować rozwój regionalny. Odebrany odrzutowiec jest pierwszym z zamówienia opiewającego na 76 A321neo. Łącznie LATAM ma do odebrania 111 samolotów z rodziny A320.

Nowy A321neo w barwach LATAM pomieści do 224 pasażerów i jest wyposażony w schowki podsufitowe Airspace XL, zapewniające o 40% większą przestrzeń na przechowywanie bagażu podręcznego, dzięki czemu pasażerowie i załoga łatwiej wejdą na pokład i zajmą wykupione miejsca. Nowo dostarczona maszyna odleciała do macierzystej bazy, korzystając w 49% ze zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

„Nasza strategia modernizacji floty przybliża nas do celu, jakim jest stanie się grupą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.”, powiedział Ramiro Alfonsín, dyrektor finansowy LATAM Airlines Group. „Będziemy nadal pracować nad powiększeniem naszej floty o samoloty nowej generacji, jednocześnie dbając o środowisko.”

„Dziękujemy LATAM za stałe zaufanie do naszych samolotów i ponowny wybór A321neo. To strategiczne posunięcie przyspiesza również dekarbonizację aktywności LATAM, ponieważ A321neo są co najmniej o 20% bardziej oszczędne pod względem zużycia paliwa, emitują o 20% mniej CO2 i o 50% mniej hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji”, stwierdził Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor Airbus International.

A321neo to największy model  bestselerowej rodziny  wąskokadłubowców A320. Umożliwia użytkownikom obsługę całego rynku przewozowego, oferując jednocześnie pasażerom najniższy koszt podróży w przeliczeniu na kilometr spośród wszystkich dostępnych maszyn wąskokadłubowych. Do tej pory klienci z całego globu zamówili ponad 5200 A321neo.

Grupa LATAM Airlines i jej spółki stowarzyszone to główna grupa przedsiębiorstw lotniczych w Ameryce Łacińskiej, obecna na pięciu rynkach krajowych: w Brazylii, Chile, Kolumbii, Ekwadorze i Peru, a także obsługująca połączenia międzynarodowe do Europy, Oceanii, Stanów Zjednoczonych i na Karaiby. Obecnie LATAM eksploatuje 240 samolotów Airbusa, dzięki czemu jest największym klientem Airbusa w Ameryce Łacińskiej. W lipcu tego roku LATAM odebrał nowego Airbus A320neo, a lot dostawczy był po raz pierwszy zasilany w 30% paliwem SAF.

Airbus sprzedał w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ponad 1150 odrzutowców. W regionie lata ponad 750 Airbusów, a kolejnych ponad 520 zostało zamówionych przez miejscowych przewoźników, co daje udział w rynku na poziomie 58%. Od 1994 r. Airbus zdobył 75% zamówień netto w regionie. W 2016 roku Airbus stał się pierwszym producentem, który zaoferował klientom używanie SAF podczas lotów dostawczych. Obecnie samoloty i śmigłowce opuszczają centra dostaw Airbusa z SAF w zbiornikach. Paliwo to zostało uznane za jeden z kluczowych elementów pomagających zredukować emisję szkodliwych spalin.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony