Korean Air nowym użytkownikiem A350F
Linia Korean Air została klientem na jedyny na świecie całkowicie nowy, duży samolot towarowy, po konwersji siedmiu zamówionych wcześniej samolotów pasażerskich A350-1000 na wersję A350F.
„Korean Air jest jednym z największych przewoźników cargo na świecie" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft. „Decyzja o włączeniu A350F do floty to zatem bardzo istotne potwierdzenie wyjątkowych możliwości tego samolotu. A350F zapewni Korean Air najbardziej efektywne rozwiązanie w segmencie dużych frachtowców".
A350F posiada największe w branży drzwi ładunkowe na pokład główny, a długość kadłuba i pojemność zostały zoptymalizowane pod kątem standardowych palet i kontenerów. Ponad 70% konstrukcji samolotu wykonano z nowoczesnych materiałów, co pozwoliło zmniejszyć jego masę startową o 46 ton w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. A350F jest również jedynym samolotem towarowym, który w pełni spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, wchodzące w życie w 2027 roku.
Samolot, obecnie w fazie rozwoju, będzie mógł przewozić do 111 ton ładunku i pokona dystans do 4 700 mil morskich (8 700 km). Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, zapewni redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 40% w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji o podobnych możliwościach przewozowych.
Na koniec września 2025 r. nowoczesna rodzina szerokokadłubowych samolotów A350 zdobyła 1 445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 65 na zupełnie nowy model A350F – od 10 przewoźników cargo i jednego leasingodawcy.
Korean Air zamówiła łącznie 33 samoloty A350. Obecnie obejmują one 20 A350-1000, siedem A350F oraz sześć A350-900, z których dwa zostały już dostarczone. Ponadto linia posiada zamówienia na 39 wąskokadłubowych samolotów A321neo.
        
Komentarze