Przejdź do treści
Źródło artykułu

Korean Air nowym użytkownikiem A350F

Linia Korean Air została klientem na jedyny na świecie całkowicie nowy, duży samolot towarowy, po konwersji siedmiu zamówionych wcześniej samolotów pasażerskich A350-1000 na wersję A350F.

„Korean Air jest jednym z największych przewoźników cargo na świecie" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży w Airbus Commercial Aircraft. „Decyzja o włączeniu A350F do floty to zatem bardzo istotne potwierdzenie wyjątkowych możliwości tego samolotu. A350F zapewni Korean Air najbardziej efektywne rozwiązanie w segmencie dużych frachtowców".

A350F posiada największe w branży drzwi ładunkowe na pokład główny, a długość kadłuba i pojemność zostały zoptymalizowane pod kątem standardowych palet i kontenerów. Ponad 70% konstrukcji samolotu wykonano z nowoczesnych materiałów, co pozwoliło zmniejszyć jego masę startową o 46 ton w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. A350F jest również jedynym samolotem towarowym, który w pełni spełni zaostrzone normy emisji CO₂ ICAO, wchodzące w życie w 2027 roku.

Samolot, obecnie w fazie rozwoju, będzie mógł przewozić do 111 ton ładunku i pokona dystans do 4 700 mil morskich (8 700 km). Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, zapewni redukcję zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 40% w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji o podobnych możliwościach przewozowych.

Na koniec września 2025 r. nowoczesna rodzina szerokokadłubowych samolotów A350 zdobyła 1 445 zamówień od 63 klientów na całym świecie, w tym 65 na zupełnie nowy model A350F – od 10 przewoźników cargo i jednego leasingodawcy.

Korean Air zamówiła łącznie 33 samoloty A350. Obecnie obejmują one 20 A350-1000, siedem A350F oraz sześć A350-900, z których dwa zostały już dostarczone. Ponadto linia posiada zamówienia na 39 wąskokadłubowych samolotów A321neo.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony