Przejdź do treści
Pasażerowie na lotnisku (fot. eurocontrol.int)
Źródło artykułu

Kanada proponuje zwiększenie praw pasażerów w przypadku zakłóceń w podróży

Kanadyjski rząd planuje wprowadzić prawne zmiany, które zapewnią pasażerom większą ochronę w przypadku zakłóceń w ruchu lotniczym. Minister transportu Omar Alghabra ogłosił proponowane zmiany w kanadyjskiej ustawie transportowej w ramach ustawy budżetowej C-47.

Zgodnie z zapowiedzią miejscowego rządu z 24 kwietnia 2023 r., propozycje mają „wzmocnić kanadyjski system praw pasażerów, usprawnić procesy administrowania reklamacjami dotyczącymi podróży lotniczych przed Kanadyjską Agencją Transportu (Agencją) oraz zwiększyć odpowiedzialność przewoźników lotniczych”.

Zmiany w ustawie mają umożliwić Kanadyjskiej Agencji Transportu (CTA) wprowadzenie obowiązkowej rekompensaty za wszystkie zakłócenia, z wyłączeniem szczególnych okoliczności oraz wprowadzenie obowiązkowych standardów, takich jak zapewnienie pasażerom żywności i wody.

Wreszcie, CTA byłoby w stanie ustalić wymagania dotyczące kwestii związanych z bagażem i określić parametry dotyczące wymagań dotyczących zwrotu kosztów podróży. „Oczywiste jest, że potrzebny jest silniejszy i prostszy system, aby zwiększyć odpowiedzialność i przejrzystość działania przewoźników lotniczych, zmniejszyć liczbę incydentów kierowanych do Agencji oraz usprawnić procesy Agencji w zakresie rozpatrywania skarg dotyczących podróży lotniczych” – stwierdził Alghabra.

Po wdrożeniu tych zmian CTA byłby w stanie zainicjować procesy regulacyjne, przy czym „nowe przepisy mają wejść w życie przy najbliższej okazji”. W ciągu ostatnich trzech lat kanadyjski rząd przeznaczył 75,9 mln CAD (55,8 mln USD) na pomoc CTA w „zmniejszeniu liczby zaległych skarg”.

Nowe środki pomogłyby agencji zapewnić sprawiedliwe traktowanie pasażerów, w nawiązaniu do wydarzeń, takich jakie miały miejsce zeszłego lata i w okresie wakacyjnym. W 2019 r. rząd Kanady wdrożył system praw pasażerów linii lotniczych, które doprecyzowały minimalne wymagania i odszkodowanie dla pasażerów w przypadku zakłócenia podróży. Podczas pandemii prawa pasażerów zostały jeszcze dodatkowo wzmocnione.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony