Przejdź do treści
Źródło artykułu

Fuzja BA i Iberii zatwierdzona

Prezesi British Airways i Iberii podpisali ostateczne porozumienie o stworzeniu jednego przedsiębiorstwa lotniczego. Będzie ono jednym z największych na świecie.

Wstępne porozumienie w tej sprawie – poprzedzone długotrwałymi negocjacjami – zawarto w listopadzie ubiegłego roku (zobacz: Fuzja British Airways i Iberii). Ostateczne podpisano z niewielkim opóźnieniem, w stosunku do pierwotnych założeń. Powodem były straty British Airways z ubiegłego roku i spór ze związkami zawodowymi, które chciały utrzymania bardzo atrakcyjnych, na tle innych linii lotniczych, warunków płac i zapisów pakietu socjalnego (zobacz: Fuzja Iberii i BA już wkrótce).

Nowy podmiot otrzymał nazwę International Airlines Group. 55% akcji otrzymali w nim Brytyjczycy, resztę Hiszpanie. Londyn będzie siedzibą spółki, jednak będzie ona zarejestrowana w Madrycie, gdzie są niższe podatki. Hiszpanie i Brytyjczycy zajmą po 7 miejsc w radzie nadzorczej, podzielą się również stanowiskami kierowniczymi. Dotychczasowy prezes Iberii, Antonio Vazquez zostanie prezesem IAG, a szef BA, Willie Walsh – dyrektorem zarządzającym. Samoloty obu przewoźników zachowają dotychczasowe oznaczenia przez najbliższych 5 lat.

Połączona flota IAG zostanie nieco zmniejszona, do 408 maszyn, zdolnych przewieźć w ciągu roku 58 mln pasażerów. Dzięki fuzji możliwym będzie również wygenerowanie oszczędności, związanych z obsługa techniczną i szkoleniem załóg, szacowanych na 400 mln Euro rocznie.

Czytaj całość artykułu na stronie Wydawnictwa Altair.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony